12 Mart 2020 Perşembe

BLACK MIRROR | ARKANGEL







Black Mirror - Arkangel.
Black Mirror dizisinin her bölümü birbirinden bağımsız ve ayrı olarak ele alınmakta. Yani her bölümde izleyiciyi farklı karakterler ve farklı olaylar beklemekte. 
Dizideki olaylar ise daha çok gelecekte muhtemel durumlarla karşı karşıya gelecek olan insanları el almakta. 

Arkangel isimli bölümde ise başrollerde bir anne ve kızı var. Anne kızına çok düşkün. Kızını tek başına yetiştiren Marie, onu çevredeki olumsuz durumlardan ve kötü insanlardan koruyup kollamak adına bir şirketin yeni üretmiş olduğu çip uygulamasını kendi kızı üzerinde uygulatmaya karar verir.

Bu çip insana yerleştirildikten sonra diğer kişiye verilen akıllı bir tablet ile çipli kişinin ne görüp görmeyeceği ya da ne işitip işitmeyeceği, tehlike anı ile karşı karşıya olup olmadığı, sağlık durumuna kadar her şeyi izleyip kontrol altına alabiliyor. Marie, bu uygulama ile birlikte kızına daha iyi ve güvenli bir hayat sunacağını düşünse de kızı Sara büyüdükçe ve gerçek yaşamla karşı karşıya kalınca işler pek de Marie'nin düşündüğü gibi gitmeyecektir.

Marie, aslında kızının özgürlüğünü hatta kişilik haklarını dahi kendi elinde tutmaktadır. Her şeyin farkında olan kızı Sara ise karanlık bir dünyaya itilmenin getirdiği sorunlarla baş başa kalacaktır. Arkangel, dikkat çekici ve çarpıcı mesajlar içeren bir bölüm.

19 yorum:

  1. Konusu ilgi çekici ve merak uyandırıcı. Black Mirror'ı çok duyuyorum. Herkes öneriyor ve seviyor. Ben de mutlaka bakacağım boş bir zamanımda :)
    Ellerinize sağlık. Yazınız çok hoş ve açıklayıcı olmuş. Sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su,
      Bu bölümü fazlasıyla ilgi çekici ve merak uyandırıcıydı. İyi seyirler şimdiden. :)

      Sil
  2. son yazımdaki etkinliği yapsanaaaa zamanın olursaaaa pliiiiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bu hafta yapacağım inşallah Deep, teşekkür ediyorum. *-*

      Sil
  3. Bu bölüm güzeldi ama biraz daha iyi olabilirdi bence.

    YanıtlaSil
  4. Efsane bir dizi, özelikle bazı bölümlerini çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizlipencere06,
      Birkaç bölüm daha inceleyip ona göre ben de izlemeyi düşünüyorum.

      Sil
  5. Çok değişik. Dur hafta sonu izlemeye başlayayım canım ben bunu. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Her bölümü sarsıcı Black Mirror'un.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye,
      İzlediğim ilk bölümüydü. Uygun vakitte izlenebilecek olanlara da bakayım . :)

      Sil
  7. Dizinin ilk iki bölümünü ve sonrasında rastgele bölümlerini izledim. İçlerinden arkadaşımın önerisiyle izlediğimi sevdim tek. Bu bölümünü izlememiştim, buna da bakayım severim belki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Aslında her bölümünden farklı anlamlar çıkartıyormuş izleyenler. Yani bir çeşit mesajlar içerdiğini söyleyenler de var. İlginç bir dizi. :)

      Sil
  8. black mirror izledim ama bu arkangel izlememişim :) ülkemizde en sevilen ve en çok izlenen diziymiş bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ddeptone,
      Aaa bilmiyordum. :) Bu bölümü de iyiydi bence. ^-^

      Sil
  9. Yaa ne hoş tesadüf ben de 2. sezon 2. bölümüne başladım bugün ilk sezonda o iğrenç bölümden sonra kendimi toparlamam 1 buçuk yıl sürdü yeniden başlamak için. Başka bir sezondan başlayayım dedim. Bu bölüme denk gelseydim daha bir hoş olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Evet bazı bölümleri izlenmeyecek boyutta bana göre de. Bu yüzden önce içeriğini okuyup gerekirse fragman izleyip başlıyorum.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER