25 Mart 2020 Çarşamba

PİYANİST







Pianist, Romanya - Fransa - Almanya - Polonya 2002.

Film, İkinci Dünya Savaşında yaşanmış gerçek bir hayat hikayesi konu ediniyor. Polonyalı ünlü piyanist Wladyslaw Szpilman'ın kendi hayat öyküsünü kaleme almış olduğu romandan uyarlanmakta.


Szpilman, piyano çalmayı oldukça çok seven kendi ülkesinde ünlü bir piyanisttir. Polonya ise Almanya'nın işgali altındadır. Nazi politikasının sert, baskıcı rejimi altında hayatta kalma mücadelesi veren Polonyalı milyonlarca insan şiddete, ayrımcılığa maruz kalmaktadır. Nazi politikası adı altında yahudilere birçok kısıtlama getirilmiştir. Kaldırımda yürümek, kafe ve restoranlara girmek, parklarda dolaşmak onlar için yasaklardan bazılarıdır.


Szpilman ve ailesi yahudi oldukları için bu tür şiddetlere ve baskılara maruz kalırken bir taraftan da işgal altında oldukları ülkede hayatta kalmaya çalışırlar. Ancak bu süreçte esir kamplarına götürülen aile fertleri birbirinden ayrılır ve farklı yerlerde çalıştırılmaya başlatılırlar. 

Ülkede açlık, yoksulluk ve şiddet artarken insanların Nazi askerlerinin eğlencesi uğruna öldürülmeleri de bir yandan baş gösterir. Bu durumlara daha fazla dayanamayan Szpilman, kalmış olduğu toplama kampından kaçmayı başararak kendini başkentin harabe sokaklarında bulacaktır. Ve hiç beklenmedik bir anda onun için bir umut ışığı doğacaktır.


17 yorum:

  1. Film ile sürekli karşılaşıyorum ama izlemek için henüz fırsat bulamadım. Yine de çok kaliteli bir film olduğunu biliyorum. Umuyorum ki en kısa zamanda izleyeceğim. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Filmle ben de biraz geç tanıştım sanırım. :')
      Teşekkür ederim yorumun için. ^-^

      Sil
  2. Bu kişinin hayatını anlatan bir yazı okumuştum tam hatırlayamadım ama filmi oldugunu ilk defa gördüm seyredilebilir

    YanıtlaSil
  3. A story that touches the heart and is worth watching.

    Have a nice days, friend 👌

    YanıtlaSil
  4. Nazilerin Yahudilere ettiği zulmü konu alan çok sayıda film ve roman var. Piyanist bunlar arasında özel bir yere sahip. Çok güzel bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      İzlerken duygulandıran filmlerden. Kesinlikle başarıyla yansıtılmış bir filmdi.

      Sil
  5. uzun zaman oldu izleyeli ama tekrar izlenebilir...
    sağlıklı günler:)))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir film. Uzun süre etkisinden kurtulamamaıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meral karaarslan,
      Evet, filmde yaşananlar bir de gerçek olunca daha da anlamlı ve duygu yüklü oluyor.

      Sil
  7. ay aman işallah hiç savaş görmeyiiiz.

    YanıtlaSil
  8. Bu film ile o kadar cok karşılaştım ki.listeme aldım bir turlu nasip olmuyor:/

    YanıtlaSil
  9. en etkilendiğim filmlerden bir tanesi... çok iyiydi.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER