22 Mart 2020 Pazar

V for Vendetta







V for Vendetta, ABD-İngiltere-Almanya 2006.

Filmin konusu İngiltere'de geçiyor. Oldukça baskıcı ve sıkı yönetimin olduğu bir döneme vurgu yapılan filmde halk, geçmişten süregelen bu yönetime V adında bir liderin cesareti ile ayaklanma başlatacaktır.

Basın yayın organında çalışan Evey adında bir kadın vardır. Annesini ve babasını, devlet politikalarına başkaldırdıkları ve direnişçi oldukları için henüz daha çocukken kaybetmiştir.

Issız ve karanlık bir gecede sokağa çıkma yasağını çiğneyip buna rağmen dışarı çıkan Evey, görevli kişiler tarafından yakalanır ve rahatsız edilmeye başlar. Tam o esnada V isimli maskeli, siyahlara bürünmüş bir adam ortaya çıkar ve Evey'i kurtarır. Bu kurtuluş bir bakımı halkın uyanışına cesaret sebebi olacaktır.

V, yıllardır hayalini kurduğu planı devreye sokar ve sıkı, baskıcı yönetime boyun eğmediğini basın yayın organları aracılığıyla tüm halka duyurur. Halkın daha da cesaretlenmesini isteyen V, geçmişte masum insanların ölümüne sebep olan yüksek kesimden insanları öldürmeye başlar.

Evey de zamanla V'nin planının içerisine dahil olur ve özgürlük mücadelesine halk ile birlikte katılır.

Alan Moore'un romanın uyarlanan bir film.



9 yorum:

  1. Replikleri görsem de izleme fırsatı bulamadığım bir film 😊 ama izlemek istiyorum teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  2. Bu filmi hala izlemediğim için biraz üzülüyorum. Evde olduğum şu süre zarfında izleyeceklerime ekleyeyim, teşekkür ederim birpembesever senin sayende birçok şeyi listeme ekledim. Be melodramic dizisini de sende görüp izlemiştim çok da sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Böyle güzel bir yorum aldığım için ben teşekkür ediyorum sana sevgili Gonca. :)

      Sil
  3. Bu filmi uzun zamandır izlemek istiyorum, belki karantinadayken izlerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      unutulmaz filmler arasında yerini aldı benim için. :)

      Sil
  4. İlkay Özgür,
    Evet, oyunculuğu gerçekten çok iyi. Filmin o sahnesini hayretle izledim ben de. :')

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER