18 Mart 2020 Çarşamba

OKUNMAMIŞ KİTAPLAR






Geçtiğimiz günlerde sevgili Deeptone güzel bir etkinliğe davet etti beni. Etkinliğin konusu ise şöyle; kitaplığında yer alan okumadığın kitapların bir listesi.
Etkinliği yapmak için kitaplığıma yöneldim ve okunmamış kitaplarımı gözden geçirdim. Ve ortaya yedi tane kitap çıktı.

Aslında uzun zamandır kitap alışverişi yapmayıp kitap ihtiyacımı kütüphane aracılığı ile sağlıyordum. Ancak bugün kendi kitaplığıma bakınca okunması gereken kitaplarımın olduğunu bu etkinlik sayesinde hatırlamış oldum. O halde şimdi kitap isimlerini tek tek listeleyip konuları hakkında kısa bir özet geçeyim.

1. Eğitim: Bir Kitle İmha Sanatı - John Taylor Gatto

Eğitim üzerine olan bu kitapta, geleneksel okul eğitimi yaklaşımlarına karşı geliştirilen eleştirilerle birlikte yeni yaklaşımlara ve olması gereken en ideal eğitimlerin benimsenmesine vurgu yapılmakta. 

2. Konuşmanın İmkansızlığı Üzerine Bir diyalog - Osman Çakmakçı

İki insan arasındaki doğru ve sağlıklı iletişime dikkat çeken kitap, yer yer fotoğraflarla da desteklenmiş.

3. Düşünce Gücüyle Tedavi - Louise Hay

Olumsuz düşüncelerden kaynaklanan hastalıklardan kurtulma yollarına ve insanın düşünce gücünün kendi yaşantısı üzerine olan etkilerine değinmekte.

4. Deniz Feneri - Virginia Woolf

Ramsay ailesinin evine konuk olduğumuz bu kitapta aile üyelerinin sıradan, gündelik yaşamlarını görüyoruz.


5. Germinal - Emile Zola

Dönemin sınıf farklılıklarına değinen yazar, aynı zamanda isyanlarla birlikte gelişen birçok toplumsal sorunlara değiniyor.

6. Denemeler - Montaigne

Montaigne'nin okuduklarını derleyip düşüncelerini bu kitabında toplamıştır.

7. Toplum Sözleşmesi - Rousseau

Toplumların bir arada yaşayışlarına ilişkin düşüncelerin kaleme alındığı eser.


10 yorum:

  1. Amanınn hepsi birbirinden de güzel kitaplar. Keyifle okursun umarım :)

    YanıtlaSil
  2. Etkinlik güzel bir şeye vesile olmuş ne güzel, elden geçirmişsiniz kitaplarınızı. Keyifli okumalar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Etkinlik sayesinde okumam gereken kitapları görme fırsatım oldu. :')

      Sil
  3. 3. Kitap dikkatimi çekti. Okumak isterdim ben de. Ama bence sen ilk Montaigne-ni oku. Ben çook beğenmiştim. Eminim sen de beğeneceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan,
      Tamamm önce Montaigne'den başlayayım inşallah. :)

      Sil
  4. Eğitim bir kitle imla silahını cok merak ettim okuyunca yaz bloğa 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Kitapta çok güzel bilgiler var. Onu sakin bir kafayla okumak istiyorum inşallah. :) Tamam, okuduktan sonra paylaşayım burada da. ^-^

      Sil
  5. ilk üç kitabı önemli buldum, okuyabilirim, thanx, iyi ki yazdın :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER