22 Kasım 2022 Salı

Adım adım bir gün

 



Sevgili okurum.

Dün, gün içerisinde lodosun oluşu akşama gelecek olan yağmurun habercisiydi adeta. Sonbahardan geriye kalan ağaçlardaki son yapraklar da lodosla gelen rüzgar eşliğinde yerlere dökülmüş; rengarenk yaprakların kaldırımları süslemesi yoldan geçenlere ve geçecek olanlara görsel şölen fırsatı sunmuştu.

Akşamüstü -yağmur öncesi- ne sıcak ne soğuk esen o tatlı havada bir yürüyüş yapmak istedim. Evin yakınlarında boş olacağını tahmin ettiğim bir parkın yürüyüş yolunda biraz yürüdüm. Şu sıralar zihnimde biriken birtakım düşünceleri bertaraf etmek için de çok iyi bir fırsattı bu. Sadece rüzgarı hissetmek, batmakta olan güneş ve yürüyüş yolunda adım adım yürümek bana eşlik eden basit gibi görünen ama beni mutlu hissettiren birkaç şeyden biriydi.

Bu parka daha önce bir pazar sabahı henüz mahalleli uyanmamışken bisiklet sürerken uğramış; yanımda getirdiğim bitki çayımı burada yudumlamıştım. Adımlarıma eşlik eden bu anı düşünerek evin yolunu tuttum. Bir yandan da uzun süredir bisiklet sürmediğimi anımsadım.

Gece on ikiye doğru beklenen yağmur nihayet geldi. Gök gürültüsü ve geceyi aydınlatan şimşekler de yağmura eşlik etti. Sevgili okur, hiç gök gürültüsünden korktuğun oldu mu? Evet, çocukken gök gürültüsünden korkardım. Hâlâ bazen bu korkum hele ki uykumdaysam baş gösterir. 

Yeni bir günü yarıladık. Yağmurlu bir gecenin ardından kışa bir adım daha yaklaşmışken güneşli bir gün karşılıyor bizi. Gökyüzündeki bulutlar çok güzel. Pamuk şeker misali gökyüzünün maviliğinde ilerliyorlar.

Sevgili okur,

Yağmurlu bir gün bitti ve gün çoktan aydı.

19 yorum:

  1. Selam çok iyi yapmışsınız. Ne güzelde anlatmışsınız. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek,
      Selamlar,
      Beğenmenize sevindim. Sevgiler benden de.

      Sil
  2. Hafif rüzgarlı havada yürümeyi ben de severim, iyi geliyor insana. :) Sabah çok gök gürültüsü vardı, biraz daha uyuyum bari diye geri yattım. :) Ben korkmam da evdeki minik kuşumuz sesten korkabiliyor, bir de hava karanlıksa. Hiç kıyamıyorum ona. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Ne sıcak ne soğuk tam ortasında kalan havalar iyi hissettiriyor bana. Sabaha kadar hem yağmur hem gök gürültüsü sürdü gerçekten. Minik kuşlar da korkar tabii. :)

      Sil
  3. Yazının havası o kadar güzeldi ki, yağmurlu bir sabahta trafikte süründüm bana acıyalım biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Yağmurlu havalarda yollarda olmak çok zordur. Dilerim eve dönüş yolunuz rahat olur.

      Sil
  4. Şimdi Ege'de olsak da sanırım yıllarca Güneyde bir kentte yaşamam nedeniyle güneş hayattır, umuttur, yaşama sevincidir benim için.
    Yıldırım düşmesi, çakan şimşekler, karanlık bir gökyüzü de bilmem neden ,kabus gibidir. Sellerle yaşamını yitiren insanlar gelir hep aklıma,
    Güneşimiz hiç eksilmesin.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Ben ikisini de severim. Yağmurlu günleri de güneşli günleri de. İkisinin de hissettirdiği farklı duyguları da severim. Yağmurda yürümek güzeldir mesela. Elbette tercihe kalır böyle şeyler.
      Üzücü şeyler de yaşanıyor maalesef ki.
      Sevgilerle.

      Sil
  5. Bizde de sabah yağmur vardı... Rüzgarı, damlaları ve gökgürültüsü ile güzeldi. Böyle havalarda uyumasını severim ben:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Yağmur sesiyle uyumak… Ben de severim ancak gök gürültüsü eklenince biraz korkutucu gelir. :)

      Sil
  6. İlkay,
    Ben çocukluğumdan beri korkarım. Beklenmedik bir anda çıkan o yüksek sesten özellikle de uykumdaysam korkarım. Yürüyüşler hele ki hava da güzelse çok iyi geliyor insan ruhuna.

    YanıtlaSil
  7. Biz bir kaç gündür yaz yaşıyoruz, fakat sanırım bu gece son:)

    Sevgili Yazar, yazın pek hoştu yine, iyi geldi, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Soğuk havalar gün geçtikçe hızla geliyor.
      Teşekkür ediyorum güzel düşünceleriniz için.

      Sil
  8. Bir süredir fırtına var buralarda, adım adım kısa geliyoruz dediğiniz gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Evet, kışa hazırlıklar da başladı.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Kesinlikle, insanı iyi hissettiren eylemlerden biri.

      Sil
  10. yaa bisiklete biniyon ne güzel yaa ben korkuyom valla biri çarpar filan diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Sürmeyi biliyorsan eğer boş olan sahil kenarlarında bisiklet sürme yollarında sürmeyi deneyebilirsin. Caddebostan sahili kapalı havalarda boş oluyor mesela.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER