6 Kasım 2022 Pazar

Çilekli pastam, doğum günüm ve papatyalar

 


6 kasım.

Hayatımda ilk defa doğum günüm için böyle bir plan yapıyor ve bunu uyguluyorum. Bu yaş günümü kutlamak için ilk kez kendimle baş başa vakit geçiriyorum. Normal bir günde de kendiyle vakit geçirmeyi seven birisi olsam da doğum günümü ilk kez kendime ayırıyorum.

Çok sevdiğim -doğa ile iç içe olan- o koruya gitmek için evden çıkıyorum. Hava çok güzel. Güneş pırıl pırıl. Sanki bir sonbahar havası değil de ilkbahar havası varmış gibi. Mutluyum. Evden çıktıktan sonra pastaneye uğrayıp kendime bir çilekli pasta alıyorum.

Koruya vardığımda hem oturacak bir yer bulmak hem de yürüyüş yapmak için gezinmeye başlıyorum. Gezerken etrafa yerleştirilen hayvanlarla ve ağaçlarla ilgili bilgilendirici tabelaları da okuyorum. Kaplumbağaların geceleri ay ışığını kullanarak yönlerini bulabildiklerini fakat sokaklara yerleştirilen yapay ışıklardan dolayı yönlerini bulamayıp öldükleri hakkında yeni bir bilgi öğreniyorum.

Yaklaşık kırk dakika süren yürüyüşün ardından boş bir yer görüp oraya yöneliyorum. Tabii öncesinde çimlerde gördüğüm papatyaları toplayıp kendime hediye ediyorum.


Bir süre etrafı izledikten sonra yanımda getirdiğim kitabımı okuyorum. Hedeflediğim yere kadar okuduktan sonra aldığım pastayı yemek için hazır hale getiriyorum. Yanına evden aldığım ananaslı bitki çayımdan da dolduruyorum.

Ben pastamı yerken yanıma tanımadığım birkaç insan geliyor ve oturduğum yeri onlarla paylaşmamı rica ediyorlar. Bunu kabul ediyorum ve gelen insanlarla tanışıyorum. Katar’dan geldiklerini öğreniyorum. Çocuklarıyla gelen üç kadının sohbeti ve güler yüzü güzel geçen günüme daha da neşe katıyordu. İçlerinden tanıştığım bir kadın doğum günüm olduğunu öğrenince çocuklarını çağırıp benim için doğum günü şarkısı söylemelerini söylüyor ve hep birlikte söyledikleri doğum günü şarkısıyla yüzümde tebessüme sebep oluyorlar. 

Bir de çocuklardan biri melodika ile doğum günü şarkısı da söyledi. Geçirdiğim en farklı bir o kadar da güzel bir doğum günü anısı oldu bu.



21 yorum:

  1. Mutlu seneler doğum gününüz kutlu olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek,
      Teşekkür ediyorum,sevgiler benden de.

      Sil
  2. Sevdiklerinle nice yıllara İnşallah. :) Doğum günlerimiz yakınmış. Değişik bir anı olmuştur, keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Teşekkür ederim. Öyle mi, ne hoş bir tevafuk olmuş. :)

      Sil
  3. Yeni yaşınız hayırlara vesile olsun. :)

    "Kaplumbağaların geceleri ay ışığını kullanarak yönlerini bulabildiklerini fakat sokaklara yerleştirilen yapay ışıklardan dolayı yönlerini bulamayıp öldükleri hakkında yeni bir bilgi öğreniyorum."

    Üstteki bilgiyi öğrenince ben de bir yaşıma daha girdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu / HodjaEffendi,
      Çok teşekkür ederim.
      Evet, bu bilgiyi ben de bilmiyordum. Öğrendiğimde biraz hüzünlendim onlar için.

      Sil
  4. Doğum gününüz kutlu olsun, nice mutlu ve sağlıklı yılların olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ne güzel bir kutlama.. Oradaymış gibi hissettim. Nice güzel, yenilik ve sağlık dolu yıllarınız olsun. Yeni yaşınız kutlu olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Benim için de güzel bir kutlama oldu. Çok teşekkür ediyorum iyi dilekleriniz için. :)

      Sil
  6. Yaa ne güzelmiş, nice mutlu kutlu yaşlarınız olsun. :) Ay bende doğum günümde kendi kendime bir gün mü armağan etsem acaba. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Çok teşekkür ederim. İnsan kendini çok iyi hissediyor, tavsiye ederim. :)

      Sil
  7. İlkay,
    Güzel düşüncelerin ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim Sevgili İlkay. :)

    YanıtlaSil
  8. Farklı bir kutlama dilerim bu yılın tüm zaman dilimlerine yansır. Çocukların içten dilekleri yaşamınızı renklendirsin.
    Doğum Gününüz kutlu olsun.
    Esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Ben de güzel duygu ve düşünceleriniz için teşekkür ediyorum.
      Sevgilerle.

      Sil
  9. maşallah maşallah sanaaa :) ne güzel günmüş yaa parktakine duygulandım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet bir değişiklik yaptım ve ortaya böyle bir şey çıkıverdi. İyi geçen bir gün oldu çok şükür. :)

      Sil
  10. Nice senelere o zaman :) Burçdaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada,
      Çok teşekkür ederim, aynı burca sahibiz ne güzelmiş. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER