11 Kasım 2022 Cuma

Gece Uçuşu

 


"İnsan kendi benliğiyle yetinmemeli, kendisiyle var olan, ama kendisini    aşan, ne olduğu bilinmeyen bir şeye bağlanmalı, bu uğurda özünü gözden çıkarmalıdır."

"İnsan zayıf yanlarıyla da zenginleşir."

"İnsan seçtikten sonra, yaşamın getireceği şeylerle yetinir ve bu yaşamı sevebilir. Yaşam, sevgi gibi, bir sınır çizer insana."

”insanları, hem acı, hem sevinç veren asıl değerli yaşama, güçlü yaşama itmek gerekir."

"Her canlı, yaşamak için direnir, dünyaya kafa tutar ve yaşamak için kendi bulur kendi yasalarını. Kimse önüne geçemez bunun."

"Başarısızlıklar güçlü kişileri kamçılar."

"İnsan yaşamının değeri çok büyük, ama bizler hep, insan yaşamından daha değerli bir şey varmış gibi davranıyoruz."

"Kendi benliğinizde yaşattığınız şey, gün gelir ölür.”

Gece Uçuşu, Antoine De Saint-Exupery.

En bilinen eseri Küçük Prens ile karşımıza çıkan yazar, Gece Uçuşu adlı eserinde okurlarına kendi hayatından tecrübelerini katarak oluşturduğu kısa romanını sunuyor. 

Yazarın kendisi de bir dönem pilotluk yapmıştır. Bu romanında da yaptığı uçuşlarda gerçekleşen ölüm tehlikelerini kendi deneyimleriyle harmanlayarak okurla buluşturuyor.

Bir gece uçuşu öncesinde ve sonrasında gerçekleşecek korku dolu anları hem pilotun hem de kule telsizcilerin gözünden panik ve korku dolu anlarını görüyoruz. 

Şiirsel bir dille anlatıma sahip olan roman, kısa ve sürükleyici bir öyküye sahip.

12 yorum:

  1. Süpersin, muhteşem bir kitaptır hatta yazımın içine şöyle bir kaç kelime koydurtmuştur bana: ..."benim en sevdiğim kitaplar listemin ilk onunda her zaman yer alan ve yerini sarsacak bir kitabın olamayacağı" .... Bendeki kitap epey eski yıllardan, dilerim ondaki Andre Gide'ın önsözu, bu kitapta da vardır. Ayrıca müdür Riviere karakterine de bayılmıştım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Sizin önerinizle tanışmış olduğum bir kitap oldu, teşekkür ederim.
      Evet kitabın ilk sayfalarında önsöz kısmı yer alıyıor. Kitapta yer verilen karakter ve olay örgüsü güzeldi ancak şiirsel dille yazılmış olması okurken beni biraz zorlamış olabilir. Genel olarak beğendiğim bir kitap oldu.

      Sil
  2. Küçük Prens çok severek okuduğum kitaplardan biriydi. Yazarın bu kitabını okumadım. Ama ne güzel alıntılar seçmişsiniz. Teşekkürler.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Benim de en sevdiğim eserler arasında yer alır Küçük Prens. Bu kitabı da beğenmenize sevindim.
      Sevgiler benden de.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Yazardan okuduğum ikinci eseri oldu bu. Diğer kitaplarına da göz atayım.

      Sil
  4. Küçük Prens en çok bilinen eseri. Bunu ilk defa duyuyorum, bir dönem pilotluk yaptığını da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu / HodjaEffendi,
      Yazarın pilotluk yaptığını bu eseriyle birlikte ben de öğrenmiş oldum.

      Sil
  5. Bu eserin varlığını geçen sene öğrenmiştim sanırım ama hala okumadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi,
      Kitap az sayfadan oluşuyor. Konu iyi işlenmiş fakat bana şiirsel anlatımı okurken biraz zorluk çıkarsa da genel anlamda iyi bir kitaptı.

      Sil
  6. iyi kitaplardan ivit remzi baskısını bilmiyordum alayım ne güzel kapak olmuş öyle :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER