28 Kasım 2022 Pazartesi

Hayat bazen

 



Hayat bazen bir inişli bir çıkışlı. 

Bazense yerinde saymalı.

Kolaylıklarla beraber zorlukların da sunulduğu hayat bazen çıkışı kolay bulunan karmaşık bir labirent bazense zorluklarla çıkışı bulunan bir labirentin sonu gibidir.

Yaşamdan beklentiler, arzular, istekler de tıpkı her insanın birbirinden farklı oluşu gibi ayrılıklar gösterir. Bu ayrılıklar da insanı birbirinden farklı kılan en temel özelliklerden sadece bir tanesidir. Her insan farklı bir renk gibidir. Farklı renklerin bir araya gelmesiyle oluşan renk cümbüşü, tıpkı farklı insanların bir araya gelmesiyle ortaya çıkan benzersizlikleri yansıtır.

Yaşamı güzel kılmak kişinin en çok kendi elindedir. Tüketme arzusunun sürekli aşılandığı bu çağda insan, elindeki küçük şeylerin kıymetini bilmeli ve şükretmelidir. Bazen bir çikolata, bir kitap, küçük bir gezi hatta bir şeker bile insanı mutlu edebilmelidir. 

Yaşamda bazen almak kadar vermek de önemlidir. İnsan bunu her zaman maddi açıdan düşünmemelidir. Duygu alışverişi, karşılıklı iletişim gibi unsurlara daha çok önem verilmelidir.

Yaşam her zaman hep aynı tempoda olmayabilir. Önemli olan her yeni gelen günü en güzel halimizle karşılayıp gün içerisinde gerçekleşecek tüm yeni durumlara kucak açabilmeyi başarabilmektir.

Yaşam tıpkı hava durumları gibi. 

Bazen güneşli bazen bulutlu. 

Bazen yağışlı bazen karla kaplı bir yeryüzü misali.


9 yorum:

  1. Yorum için çok arandım ama ekleyecek tek bir cümle bile bulamadım. Çünkü Birpempesever üslubu denen bir şey var şu dünyada:) Güne güzel bir başlangıç yazısıydı okur için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Beğenmenize çok memnun oldum, teşekkür ediyorum bu güzel yorum için. :)

      Sil
  2. eveeet, nehir gibi hayaat, bazen dingin bazen çoşar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Yazdığın da iyi bir benzetme olmuş, sevdim. :)

      Sil
  3. Son paragraf çok doğru, her havanın da kıymetini bilmek lazım aslında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      "Her havanın da kıymetini bilmek lazım aslında." Ne kadar doğru ve yerinde söylenmiş bir cümle böyle. Çok beğendim. :)

      Sil
  4. Hayat gibi ruh halimizde çoğu sefer böyle, Küçük şeylerden mutlu olmayı bilmeli insan dediğiniz gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Kesinlikle, ruh halimiz de değişkenlik gösterir. Tıpkı hayat gibi.

      Sil
  5. İlkay,
    Rica ederim, bu güzel duygu ve düşüncelerin için de ben teşekkür ederim. Mutlu oldum. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER