25 Kasım 2022 Cuma

Bir Yaz Gecesi Rüyası

 


"Sanırım ayın gözleri sulanmış bu gece;

O ağlarsa bütün minik çiçekler de ağlar."


"Nasıl oluyor da böyle anlaştınız?

Dünyada nefret, kuşkudan bu kadar güçlüyken."


"Düşler nasıl çıkarıp bulursa bilinmeyen şeyleri,

Şairin kalemi de biçim verir hiçliklere, hayallere;

Uygun bir görünüş bulur gönlümüze hoş gelen duygulara,

Ve bir ad koyar onlara."


"Konuşmak yetmiyor, doğru konuşmak gerekiyor."


Bir Yaz Gecesi Rüyası, William Shakespeare.

Shakespeare’in 1594-1595 yıllarında sergilendiği tahmin edilen oyunu, 1600’lü yılların başında basılarak kitap haline getirilir.

Kitaptaki konu, mitoloji ile gerçekliğin harmanlanarak bir araya getirilmesiyle ortaya çıkıyor. Atina’da bir korulukta geçen oyunda Hristiyanlık, Roma ve Yunan mitolojisinden bilgiler de bulunmaktadır. Yazar bu bilgilerini yazdığı oyununda okurlarına ironik bir biçimle sunar.

Oyun, evlilik ve aşk ilişkilerini konu alır. Atina’da yer alan bir korulukta gerçekleşen oyunda birbirini seven bir çiftin yapılması planlanan evliliğini, yüksek sınıftaki insanların bu evliliğe farklı bakış açılarını, birbirini seven çiftlerin meydana gelecek bazı sıradışı olaylar sonucunda fikirlerinin değişmesiyle yaşanacak yeni durumları ele alır.

6 yorum:

  1. Shakespeare okumadım daha önce hiç. Bu kitabı bilmiyordum, ilginç görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Hamlet’ten sonra okuduğum bir diğer eseri bu oldu. Hamlet kadar etkileyici gelmese de okuması keyifliydi.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ben izlemedim ama Hamlet’ten başlayıp izleyeceğim hepsini inşallah. :)

      Sil
  3. Shakespeare hiç okumadım bende Duygu gibi, neden elim gitmiyor bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Eğer okumaya karar verirseniz Hamlet’ten başlamanızı öneririm. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER