21 Kasım 2022 Pazartesi

Oblivion

 


Oblivion, ABD 2013.

Yönetmenliğini ve senaristliğini Joseph Kosinski’nin üstlendiği filmin oyuncu kadrosunda Tom Cruise, Olga Kurylenko, Morgan Freeman gibi deneyimli isimler yer alıyor.

Kosinski’nin yazmış olduğu bir çizgi romandan uyarlanan film, izleyenleri 2073 yılının dünyasına götürüyor. Bir zamanlar tüm canlıların rahatça varlığını sürdürdüğü dünya istilaya uğramış; tüm canlılar dahil olmak üzere her şey yerle bir olmuştur. Jack ise 2073 yılının yeni dünyasında bir askeri birimin emri altında çalışan ve bu yeni dünya ile ilgili görevleri günlük olarak yerine getirmekle yükümlü birisidir. 

Bunlara karşı savaşan robotların kontrolünü üstlenen Jack ise buna inanarak askeri birime günlük görevlerini yerine getirerek itaatini sürdürür. Geçmişe dair hiçbir şey hatırlamaz çünkü bu yeni dünyada yaşayabilmesi için geçmişe dair tüm anıları silinmek zorundadır. Buna rağmen zihninde kesik kesik anılar belirir ve eski hatıraları rüyalarına girer.

Tüm bunlar yaşanmaya devam ederken yeni dünyaya iniş yapan bir aracın içerisinde bulunan insanlarla Jack’in karşılaşması; kayıp hafızasını bulmasına ve çevresinde olup bitenlerin yanıltıcı olmasını öğrenmesiyle değişecektir.

Film, aksiyon ve bilimkurgu türündedir.

7 yorum:

  1. Bu filmi o kadar karşıma çıkmasına rağmen sanırım izlemedim:) Bilim kurgu severim, izlenecekler listeme aldım

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Ben de izlemek için biraz geç kalmışım. Film 2013 yılında çıkmış. :)

      Sil
  3. İlkay,
    Katılıyorum, fazla uzatılan yerleri vardı. Ben kurgusunu sevmiştim. Özellikle görsel ve ses efektleri bu da yetmezmiş gibi kadroda usta oyuncuların yer alması filmi harika kılmıştı doğrusu. :)

    YanıtlaSil
  4. izledim bir daha izleyim hatta çünkü tom olga morgan hepsini seviyom :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER