21 Mart 2022 Pazartesi

Boğulmamak İçin

 


"Şu aralar tutturduğumuz yol bu. Her şey şık ve modern görünüşlü; her şey başka bir şeyden yapılma."

"Bazen bir düşünceler silsilesinden sıyrıldığınızda derinlere dalmışsınız da tekrar su yüzüne çıkmış gibi hissedersiniz."

"Yeterince uzak bir zamana dönüp baktığınızda insanlar sanki hep onlara tahsis edilmiş bir yere ve belirli bir tavra sıkışmış gibidirler."

"Geçmiş tuhaf şey. Hep yanınızda taşıyorsunuz."

"Aradan uzun bir zaman geçtikten sonra geriye baktığınızda bazı şeyler öbürlerini gölgede bırakacak kadar büyüyor."

"Savaşın insanlara yaptıkları tuhaftır."

Boğulmamak İçin, George Orwell.

George Bowling kırk beş yaşında, evli ve çocuklu bir adamdır. Bir sigorta firmasında pazarlamacı olarak çalışan George’un hayatının amacı; ailesine bakmak ve borçlarını zamanında ödeyebilmektir.

1939’lu yıllarda kendini belli edecek olan savaşın seslerini duyan George için aslında bu manzara pek de alışılmadık değildir. Gençlik yıllarında ilk kez birinci dünya savaşına şahit olmuş ve sonuçlarını da bizzat yaşamıştı. 

Kitapta George’un yaşlanmakta oluşunu ve beraberinde gelişmekte olan modern dünyadaki değişikliklere uyum sürecini okuyoruz. Bunlarla birlikte patlak verecek olan ikinci dünya savaşı George’u, geçmişte yaşadığı topraklara götürür. Eskiden yaşadığı yeri, çocukluğunu geçirdiği toprakları huzurla ve mutlulukla hatırlayan George, duyduğu özlem sonrasında eskilere dönmeye karar verir ve memleketi için yola koyulur.

George’un duyduğu özlem eski yaşadığı topraklara mıdır yoksa gelmekte olan savaştan korkup güvenli bir yere sığınmak mıdır, bilinmez. Bir savaşın bir milleti nasıl etkilediğine ve nelere sebep olduğuna tanıklık ettiğimiz bir eser.

17 yorum:

  1. Nerelerdesin diye sormak üzereydim, olağandışı günlerden geçiyoruz sonuçta, mahallede bir eksiklik ara uzayınca hemen göze batıyor ve endişe ediliyor çünkü:)

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı hala okuyamadım, kendimi alabilsem fantezi serilerinden bir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Yazarın, Hayvan Çiftliği romanını okuyup çok beğenmiştim. Bu kitabını da çok yüksek beklentilerle aldım ancak okuması pek keyifli değildi.

      Sil
  3. "Geçmiş tuhaf şey. Hep yanınızda taşıyorsunuz." bu alıntı çok dikkat çekici, ve çok doğru geldi bana.
    Henüz hiç Orwell okumadım belki seneye kısmetse. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Bu alıntı, altını defalarca çizilesi türden.
      Hayvan Çiftliği romanını ilk okumanı tavsiye ederim. :)

      Sil
  4. yani sevdin miiii, duymadıydım bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  5. okumuştum üzerinde göz gezdirmem gerek galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemyazar,
      Bana okuması çok keyifli bir kitap gibi gelmediğini hatırlıyorum. Hayvan Çiftliği romanını çok severek okumuştum.

      Sil
  6. George Orwell'ın dilini beğenmedim. Sadece bir kitabını okumuş bir okur olarak belki de ikinci şansı vermem gerekir. Bu arada takipçi sayına bakınca içim gıdıklandı, darısı benim gibi yeni başlayanlara nasip olsun inşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilde,
      Orwell okumaya hangi kitapla başlamıştınız? Bu romanı bana da çok hitap etmemişti yine de okunur kıvamdaydı. Hayvan Çiftliği'ni okumuş muydunuz? O kitabı genellikle herkesçe çok sevilir ve tavsiye edilir.
      Güzel düşünceleriniz için teşekkür ediyorum. Hoş geldiniz, sevgiler benden de. :)

      Sil
  7. Orwell'ın bu kitabını okumadım, konusunu da bilmiyordum ilgimi çekti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Orwell'ın kitaplarına bakarken karşıma çıkmıştı sonra okumak için şans verdim. Okuması Hayvan Çiftliği kadar tatmin etmedi ne yazık ki. :')

      Sil
  8. İlkay,
    İlkaycığım teşekkür ederim. :)
    Orwell'ın kalemini beğenenlerdenim fakat bu kitabı beni çok tatmin etmemişti. Yine de okunabilir elbette.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER