4 Mart 2022 Cuma

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı

 


Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Birleşik Krallık 2004.

Okulun ara vermesiyle tatil sürecini akrabaları ile geçiren Harry, burada yine birtakım zorluklar yaşar. Çok yakında okula tekrar başlayacağının haberini almasıyla büyük bir sevince kapılan Harry; evdeki akrabalarıyla sorunlar yaşadığından dolayı oradan kırgın bir şekilde ayrılır.

Filmin bu serisinde büyümeye başlayan ana karakterleri görüyoruz. Tekrar okula başlamanın sevincini yaşayan Harry Potter, aynı zamanda en yakın arkadaşları Hermione ve Ron’a kavuştuğu için de çok mutludur.

Bu sevinci ise kısa bir süre sonra alacağı haberle tedirginliğe dönüşür. Lord Voldemort’un yardımcısı Sirius Black’in Azkaban hapishanesinden kaçtığı öğrenilir. Hapishane kaçaklarını yakalamakla sorumlu olan Ruh Emiciler de her yerde Sirius Black’i aramaktadırlar. 

Sirius Black’in ilk hedefi ise Harry’dir. Okul yönetimi bir yandan Harry’nin güvenliğini arttırırken diğer yandan Harry Potter ve arkadaşları Sirius Black’in peşine düşeceklerdir. 

11 yorum:

  1. Seri içindeki tartışmasız en sevdiğim film uyarlaması budur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Ben Ateş Kadehi'ni sevsem de her bir seri apayrı güzel. :)

      Sil
  2. Lupin ve Black giriyor bu filmde devreye. Güzel ama kitaptaki detaylardan çok fazla eksik var. Mesela Harry nin babasının arkadaş grubuyla Animagus olması çok önemli bir detay. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix,
      Filmin kitaplarını henüz okumadım. Büyük bir Harry Potter hayranı olmama rağmen bunu söylerken biraz utanıyorum. :')

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Filmlerini ben de çok seviyorum. Kitaplarını henüz okuma fırsatım olmadı.

      Sil
  4. biricik filmlerimiz, hermione favorim :)

    YanıtlaSil
  5. İlkay,
    Evet filmin dönüm noktasının başladığı seri bu bence de . :)
    Ben kafama estikçe serileri karışık açıp izliyorum. ^-^

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER