17 Mayıs 2023 Çarşamba

Sırça Köşk

 


“Bu dünya böyledir işte, kimi adam öldürdüğü için katil diye anılır, kimi adı katile çıktı diye adam öldürür.”


“Gözümde tüten ne şehirler, ne insanlar, ne de kırlar ve ormanlardı. Açık denizleri, etrafında duvar olmayan, uçsuz bucaksız yerleri arıyordum. Ama ruhumuz böyle gökyüzlerinde uçup dururken birdenbire yere inip insan küçüklüğü ile karşılaşmak ne tuhaf oluyor.”


“Kendi içimizde, kendimize dair bilmediğimiz o kadar çok şey var ki…”


“Asıl bahtiyar, bir ömür boyunca hasretini çektiği şeye kavuşan değil, ona erişeceğini anladığı anda, saadetin en yüksek noktasında bir 'Ah' diyerek düşüp ölebilendir.”


“Ama yeryüzünde, hiçbir şey, ne kadar uzun ömürlü olursa olsun, sonsuz değildir.”


Sırça Köşk, Sabahattin Ali.

İlk baskısının 1947 yılında yapıldığı Sırça Köşk kitabı adını, içinde yer alan aynı adlı bir masaldan almaktadır. Kitap, yazarın kaleme almış olduğu on üç öyküsünü ve dört masalını içermektedir.

Öykülerde eski İstanbul sokakları tasvir edilirken, insanlar arası iletişim ve etkileşim üzerine derlenmiş hikayeler yer alıyor. 


16 yorum:

  1. Kendi içimizde, kendimize dair bilmediğimiz o kadar çok şey var ki.

    Ne kadar doğru bir tanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Evet, aslında hepimizin kendi içinde bir bilinmezliği var.

      Sil
  2. Alıntılar ilgi çekici, kitabı hep görüyorum ama bu zamana kadar okumadım. Aklımda bulunsun, teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Rica ederim.
      Sabahattin Ali, okumayı sevdiğim yazarlardan biri. Bu kitabı da oldukça iyiydi. :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. deeptone,
      Benim için de okuması keyif verici kitaplardan biri oldu. :)

      Sil
  4. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://mylens.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
  5. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensmar.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
  6. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensfiyatlari.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
  7. “Kendi içimizde, kendimize dair bilmediğimiz o kadar çok şey var ki…” ne güzel bir cümledir..

    YanıtlaSil
  8. okurken çok acı çekmiştim. çok zorlanmıştım. Öylesine güzel ve açık bir şekilde anlatılmış ki herşey. keşke herkes bu kitabı okusa özellikle kitleler üzerinde etkisi olan insanlar demiştim.güzel alıntılar hatırlamak beni mutlu etti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil,
      Yazarın yer verdiği öyküler çok samimi ve hayatta örneklerini fazlasıyla bulabileceğimiz türdendi. Tekrar okunası kitaplardan biri bana göre. Yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER