8 Mayıs 2023 Pazartesi

Süleymaniye sokakları ve baharı hissetmek

 


Bir iş sebebiyle geçen cuma günü Süleymaniye taraflarındaydım. Dönüş yolunda geriye kalan vaktimde Süleymaniye’nin dar ve yokuşlu sokaklarında yürümek ve farklı yollardan geçerek iskeleye varmaya karar verdim. Havanın bulutlu oluşu vapurdaki seyir keyfimi etkileyecek olsa da yine vapurla dönmeye kararlıydım.

Buraya hazır gelmişken önünde uzun kuyruklar olan ve 1970’li yıllardan günümüze ulaşan dönerciye uğradım. 



Meşhur Dönerci Hacı Osman’ın Yeri

Bu taraflara yolunuz düşerse caddenin köşesinde yer alan Meşhur Dönerci Hacı Osman’ın Yeri’ne de uğramanızı tavsiye ederim. Hatta müdavimi olacağınızı da ekleyebilirim. Yemeğimi yedikten sonra bozacıya doğru rotamı oluşturdum. Vefa Bozacısı’ndan ev için boza alıp yokuşlu sokaklardan aşağıya doğru yürüyerek dönüş yoluma geçtim.  

Aniden ara sokakta gözüme ilişen bir tarihi yer dikkatimi çekti ve oraya yöneldim. Vefa Kilise Camii olarak geçen bu yer, kiliseden camiye çevrilmiş bir yapıydı. İçeride restorasyon çalışmaları devam etse de ziyarete açık bir yerdi. Bizans dönemine ait yapının içerisini gezip resimler çektim.


Vefa Kilise Camii. Molla Gürani Camii(şimdiki adıyla)

Guelder-rose, kartopu çiçeği

Haftasonu ve geçtiğimiz günlerde ara ara yürüyüşler yapmaya çıkıyorum. Bu esnada çevremde ilkbahar ve yaz bitkilerini görmek ve onları fotoğraflamak da kaçınılmaz oluyor. İndirmiş olduğum bir bitki adı bulma uygulamasından resmini çektiğim bitkilerin adını öğrenmeyi de ihmal etmiyorum. Bitki uygulamasının adı: PlantSnap


Trailing iceplant, buz çiçeği



Cella lily, gala çiçeği

Son olarak bugün gardırobumuzdan kışlıkları ayırdım. Ara ara yağmur bulutları olsa da günden güne ısınan hava ve güneşli günler şimdiden yazı mücdeliyorlar.
Huzurlu ve mutlu akşamlar sevgili okur.


8 yorum:

  1. Bende dün buz çiçeği resmi çektim instagramda yayınladım. Tesadüf olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Vefa ve Süleymaniye deyince aklıma Sadettin Ökten hoca'nın anlattıkları geliyor. Onun sesiyle okudum yazınızı...

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflar çok güzel. :) İyi gezmeler. Arada sıkılınca çıkıp dolaşmak iyi geliyor insana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Teşekkür ediyorum. :)
      Evet, gezmek ve farklı şeyler deneyimlemek güzel. :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. deeptone,
      İkindi vaktinden sonra döneri bitmiş olabiliyor, bilgin olsun. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER