9 Aralık 2017 Cumartesi

EYÜP SULTAN ve PİERRE LOTİ TEPESİ

Son güneşli günlerse eğer, İstanbul'un sokaklarında gezmeye devam ediyoruz.

İstanbul'da olanlar Eyüp ilçesinin özel bir maneviyata sahip olduğunu, burda bulunan Eyüp Sultan Camii'si'nden bilirler. Eyüp'e gittiğinizde özellikle bu Camii'nin yer aldığı geniş avluda çok fazla yaşlı amcalarımızı, teyzelerimizi ve elbette ki turistleri görmeniz mümkün. Eyüp Sultan Camiisi, İstanbul'un fethinden hemen sonra inşa ediliyor ve padişahların kılıç kuşandığı yer olarak da bilinmekte.

Burdan sonra ikinci ziyaret ettiğimiz yer Pierre Loti Tepesi oluyor. Gitmek istediğim yerler arasında yer alan Pierre Loti'den İstanbul'a bakmayı çok istiyordum ve nihayetinde isteğim gerçekleşti.

Bu tepe, ismini İstanbul'a gelen ve buraya yerleşen bir Fransız Yazar'dan alıyor.
Pierre Loti, Eyüp'ün en tepesinde yer alan bir konuma sahip. Ve tepenin eteklerinde ise büyük bir mezarlık bulunuyor  Bu tepeye iki şekilde çıkabilirsiniz. Ya mezarlığın içinden dik yokuşlar eşliğinde yolu takip edeceksiniz ya da teleferik ile tepeye varacaksınız.

Biz tepeye çıkışımızı teleferikten yana tercih ederek oraya ulaştık. Teleferik ücreti olarak da otobüslerde kullandığımız akbilleri turnikede basmamız isteniyor.

Pierre Loti'de niyetimiz bir çay içmekti ama çoğunluğu turistlerin olduğu masalarda ne yazık ki oturacak yer bulamadık kendimize ve biz de manzarayı seyre koyulduk, sohbet ettik, resimler çekindik.

Dönüş yolunda ise mezarlığın içerisinden yürümeyi tercih ettik. Bu mezarlıkta Necip Fazıl Kısakürek'in kabrinin olduğunu duyduk ve orayı da görelim dedik.

O kadar eski mezarlar vardı ki, görünce acaba ne hayatlar gelip geçmiştir düşüncesinden alıkoyamadım kendimi. Mezarlar boyunca duvarlara öğüt verici nitelikte yazılar da yazılmıştı. Bunları da okuya okuya indik.

Son olarak aşağıya doğru inerken bir mezar taşı dikkatimi çekti. Üzerinde yazanı okuduktan sonra  gözlerim yaşardı ve derin düşüncelere daldım. İşte o mezar taşında yazanlar...

Dilerim, İstanbul'daki Eyüp semtini bu yazımla birlikte gezmiş kadar hissetmişsindir kendini.
O halde;
daha çok gezelim,görelim,öğrenelim! 😊

1. pierre loti gittiiim :)
    ben de beklerim blogumA :)

2. Bizde teleferikle çıkmıştık çok güzel manzarası ,elmalı çay içmiştim birde^^

3. Eyüp'te sabah namazı müteakiben çorbacıda çorba içmek ed güzel.

4. heey çok sevdiğim bir yer benim deee. genelde eminönünden otobüsle gidiyom ben de. önce eyüp sultanı gezip sonra mezarlıktan lotiye çıkıp çay içip teleferikle iniyom. sen tersini yapmışsın. arada gidiyom ben de burayaaa. bak bi gün de beykozun ilerisinde yüşa tepesine çıkııın :)

1. Yaa ne güzel yapıyorsun sen de Deep.😊 İstanbul’da çook gezilecek yer var dimii☺️Biliyorum Yuşa Tepesini’de oraya da gideyim tekrarr.😊

5. Geçen kış İstanbul'a geldiğimde sevgili Kızkardeşler ile Eyüp Sultan'da buluşmuştuk. Gerçekten harika bir yer. :)

1. Ne kadar güzel! 😊 Çok harika bir yer gerçekten de.😊

6. hafta sonu gidilmeyecekse çok güzel yerler aslında, dediğiniz gibi kimler gelmiş geçmiş bu topraklardan ne yaşanmışlıklar var diyorsunuz. Eyüp'e Üsküdar'dan vapurla ulaştık biz hem vapur keyfi hem de tarihi mekan gezisi düşünenler değerlendirebilir :)

1. Haftasonu gezmek daha da zor ne yazık ki.. Gittikçe daha da kalabalıklaşıyor İstanbul.🙊
      Vapurla da gezmek çok iyi yaa.😊

7. Geçen sene tam da bu zamanlar gitmiştim buralara. Pierre Loti'de çay içmiştik. Manzarası çok güzeldi. Vaktimiz olsa yürüyerek inmek isterdim ama gezilecek çok yer olduğu için yürümemiştik.

1. Gezilecek yer çok ama vakit kısıtlı dediğiniz gibi.. 2018’de daha çok gezebilmek dileğiyle diyelim.☺️