11 Şubat 2021 Perşembe

Vişne Bahçesi

 



''Yaşam geçip gitti, hiç yaşamamışım gibi.''

Vişne Bahçesi, Anton Çehov.

Rusya'da 19. yüzyıl zamanlarıdır. O dönemde ülkede toprak köleliği kaldırılır ve burjuva sınıfına sahip insanlar revaçtadır. Dönemin diğer değişiklikleri ise; politakanın ve ekonomik düzenin yavaş yavaş değişmeye başlamış olmasıdır.

O dönemlerde yaşayan aristokrat bir aile, yeni düzenin gerçekleriyle yüzleşmeye pek hazır değildir. Bu hazır olmayış ailenin oturmuş düzenini temelden sarsmakla birlikte sahip oldukları ve yaşadıkları vişne bahçeleriyle dizili çiftliklerinin ellerinden kayboluşunu okuyoruz.

Bu çiftlik aile için çok kıymetlidir. Yaşamlarını burada geçirmektedirler.  Ancak yeni toplumsal düzenin ortaya çıkışı ailenin fertlerini hem birbirine düşürür hem de yaşadıkları çiftlikten alıkoymaya başlar. Aile büyük bir borcun altına girer. Çiftlik satışa çıkartılır. Aile üyelerinin arasında geçen hüzünler, anılar, konuşmalar dört perde şeklinde okura sunulur.

Vişne Bahçesi, 1904 yılında Moskova Sanat Tiyatrosu'nda Stanislavski tarafından da sahneye konmuştur.

8 yorum:

  1. okuduum çehov ve tolstoy çok seviyom, ikisi arkadaşmış zateeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Öyle mii? Ben bunu bilmiyordum. Evet, kitapları çok güzeldir. :)

      Sil
  2. çok dikkatimi çekerek aldığım bir kitap bu daha okumadım serinin diğer kitaplarını okuyorum ama sevdiğim yazar olduğu için sona kalsın istedim birazda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beauty&Life Türkiye,
      Hüzünlü bir konusu olsa da iyi bir kitaptı. :)

      Sil
  3. Bu sene okuyacağım kesin :) Çehov severim ben de

    YanıtlaSil
  4. Bende toplu olması açısından Büyük Oyunlar kitabını aldım da, henüz okuma fırsatım olmadı bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaktaki Asosyal,
      O kitabını duymamıştım bir bakayım, teşekkürler.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER