17 Şubat 2021 Çarşamba

Buzullar Arasında Bir Kış

 




''Gökyüzü bulutlardan temizlendi, yıldızlar ışıl ışıl oldu, on beş gün kadar gözden kaybolmayacak olan ay ufkun üstünde parıldamaya başladı.''

''Yiğit denizcilerin yüreği aynı zamanda hem sevinç hem de kederle doldu, çünkü bir dostun öldüğünü gördüğün yeri üzüntü duymadan terk edemezsin.''


Buzullar Arasında Bir Kış, Jules Verne.
Dunkerque'den  Grönland'a doğru yola çıkmış olan Korkusuz Kız adlı geminin memleketine geri dönme vakti gelip çatmıştır. Korkusuz Kız gemisinde bulunan denizcilerin ailesi ise büyük bir özlemle kıyıda toplaşmış, mürettebatın yolunu gözlemektedirler.

Gemi kıyıya yaklaşınca bazılarının gemideki yokluğu göze çarpar. Ailelerin arasından Jean Cornbutte de eski bir denizcidir. Oğlu Louis, geminin birinci kaptanıdır. Louis ve beraberindeki birkaç arkadaşı daha olumsuz hava şartlarının meydana getirmiş olduğu sebeplerden dolayı yollarını kaybetmişlerdir. Korkusuz Kız'ın ikinci kaptanı da geride kalan tayfadan bir haber alamamış ve geri dönmesi gereken zamanda Dunkerque'ye geri dönüşünü yapmıştır.

Oğlunun ölüsünü görmeyen Jean Cornbutte, bunu kabullenmez ve Louis'in bir yerlerde hayatta kaldığına inanır. Bir ekip kurarak Korkusuz Kız gemisiyle oğlunu ve diğerlerini aramaya koyulmaya karar verir. Tekrar denize açılan yeni ekibi zorlu hava şartları olumsuz etkilemeye başlayacaktır.




14 yorum:

  1. Jules Verne'in kitaplarını severim. Öneri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. oooo hem jul vern hem de ne güzel konuymuş, tımıms okurum bunuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Konusu çok iyiydi. Hikayede gözlerimde canlandı. İyi okumalar şimdiden. :)

      Sil
  3. Tam üzerimde battaniyeyle yazını okurken ne kadar durumuma uygun bir kitap ismi diye düşünüp gülümsedim. Jules Vern'nin başka kitaplarını okuma fırsatım olmuştu ama bunu okumadım henüz. Aklıma not ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Bu hoş tevafuğa ben de çok sevindim. :) Tam kış aylarında okumalık bir kitap.

      Sil
  4. İlkay,
    Yazarın diğer kitapları da çok iyi. Kitabında bahsettiği konu da macera türünde. :)

    YanıtlaSil
  5. Çektiğin fotoğraflar çok hoş :) Kitabı listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jules verne en sevdiklerimden hiç duymadığım kitapları varmış buda onlardan birisi not aldım çok heyecanlıyım okumak için :D

      Sil
    2. doğaçeşnicisi,
      Teşekkür ederim. ^-^

      Sil
    3. Şeyma Nil,
      Yazarı ben de severim. Güzel kitaplar yazıyor. :)

      Sil
  6. Jules Verne'i çok severim bu kitabını kesinlikle okuyacağım teşekkürler :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER