7 Ağustos 2024 Çarşamba

Yaban mersini tadında yaz esintisi

 

Mayaola Kafeterya ve Demhâne , Üsküdar.

Merhaba sevgili okur.

Görüşmeyeli epey oldu… Nasılsın? Sıcak yaz günleri nasıl geçiyor? Yaz mevsimini yaz meyvelerinin gelmesi dışında pek sevmediğimden olsa gerek ve bu yılki yaz sıcaklıklıklarının normalin kat be kat üzerinde olması dışında ben iyiyim. 

Yakın bir zamanda kız kardeşim ile buluştuk. Üsküdar’da bir kafe keşfettiğinden ve pek bilinmediğinden bahsetmişti. İnsanlar tarafından henüz keşfedilmemiş bir mekan pek kalabalık da olmuyor. Bir de orada öncesinden tatmış olduğu mor denge isimli içeceği övdü de övdü. Elbette çok merak etmiştim. 

Gittiğimiz gün şanslıydık. Mekan sessiz ve sakindi. Mekan sahipleri güler yüzlüler ve sohbet etmeye açık insanlardı. Böyle yerleri ekstra seviyorum. Böyle insanlar neşemi arttırıyor, günümü daha da güzel kılıyor. Üst kata çıkıyoruz. Merdivenlerin sonunda bizi duvar kısmına asılmış canlı bitkiler karşılıyor. Bu köşeye bayılıyorum. üst katta iki yakın arkadaş olduğu izlenimini veren ve neşe ile sohbet eden iki kişi dışında bir de biz vardık. İçerisi çok otantik bir tasarım ile dizayn edilmiş. Bir tarafta eski kitapların yer aldığı iki raftan oluşan küçük bir kitaplık; hemen yanında mum ve duvara monte edilmiş kibritlerin yer aldığı kibrit kutusu. Oturduğumuz masadan uygulama üzerinden siparişimizi veriyor ve beklemeye başlıyoruz.

Bu esnada biriken sohbet konuları bir bir dökülüyor masaya. Ve birden beklenen mor denge içeceklerimiz geliyor. İçerisinde yaban mersinlerinin olduğu, farklı renklerde buz küplerinin yer aldığı içecek sıcak havalarda içilebilir bir tat bırakıyor ağızda. İçerisinde yer alan yenilebilir çiçekler de farklı bir deneyim sunuyor.

Bir gün yolunuz Üsküdar’a düşerse burayı tavsiye ediyorum ama umarım bir süre daha şimdiki gibi çok keşfedilmemiş bir mekan olarak kalmaya devam eder.



Yaban mersinli şeftalili kek

Şu aralar yaban mersinini kahvaltıda, yaptığım keklerde epey kullanıyorum. Tatlı ekşi bir tadı olsa da tatlılara çok yakışıyor. Görseldeki de iki gün önce yapmış olduğum bir kek. Tadı çok beğenildi. Tarifini buraya bırakıyorum. Umarım tarifi deneyip beğenenler olur. 

Yaban Mersinli Şeftalili Kek Tarifi
  • 3 adet yumurta (oda sıcaklığında )
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 4 yemek kaşığı -dolu olacak şekilde- tereyağı
  • Yarım su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Göz kararı limon kabuğu rendesi(yumurta kokusunu alması için)
  • Üzeri için şeftali/nektari ve yaban mersini

Yapılışı

  • Bir kaba tereyağı, yoğurt, şeker koyulup homojen olana kadar çırpılır. 
  • Sonra yumurtalar karışıma teker teker eklenir ve çırpılmaya devam edilir.
  • En son limon kabuğu, un ve kabartma tozu eklenir ve çırpılır.
  • Oluşan karışımı yağlamış olduğunuz kek kalıbına dökün; üzerine şeftali/nektari ve yaban mersinlerini dizip önceden ısıtılmış olan 180 derecelik fırına yerleştirin.
  • Pişme süresi fırınınızın durumuna göre değişiklik gösterebilir. Kekinizi ara ara gözlemleyip üstü kızarmaya başladıktan sonra bir bıçak yardımıyla batırıp pişip pişmediğini böyle deneyebilirsiniz.


Kekin son hâli

Yaban mersini tadında geçen birkaç günüm böyleydi. Havalar gerçekten çok sıcak ve bunaltıcı. Böyle günlerde kendine çokça dikkat et sevgili okur.
Yeniden görüşmek dileğiyle. 
Sağlıcakla kal!

14 yorum:

  1. Ne tatlı bir mekanmış. :) Havalar sıcak olunca ben de kolay kolay evden çıkmıyorum. Bu yıl zor oldu gerçekten. Yaban mersinini ben de severim. Kek leziz görünüyor, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan,
      Evet, mekana biz de bayıldık. :) Sıcak havalarda ben de mecbur kalmadıkça çıkmamaya çalışıyorum. Bu yıl Afrika sıcakları epey ziyaret etti sanırım ülkemizi. :')
      Beğenmene sevindim, teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  2. Hemen mekana , google maps'ten baktım. Gerçekten kendine has ezgotik bir havası var.

    YanıtlaSil
  3. Mekanı merak ettim içeceği de, ama İstanbulda değilim kaybettim:)) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Bir gün yolunuz düşerse buralara, her zaman beklerim. :)

      Sil
  4. İçeceğin rengi de çok hoş. Tatlı için eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. Yeni yerler, tatlar denemeyi çok severim. İçeçeği merak ettim, öneri için teşekkürler. Kek de çok enfes görünüyor, mayhoş tatlar bu sıcak günlerde çok iyi gidiyor. Denemek lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar Şeyban (Bayan Safir Mavi),
      Ben de ben de çok severim. :)
      Rica ederim.
      Kek çok güzeldi. Şimdi görünce yeniden yapasım geldi. :)

      Sil
  6. yaban mersinli pasta bayılırım :) sıcektan ve nemden bıktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Yaban mersinli olan her şey. <3
      Neyse ki sonbahara az kaldı. :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. buraneros,
      Teşekkür ederim. :)
      Daha sık yazacağım. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER