23 Haziran 2018 Cumartesi

ESARETİN BEDELİ





''Korktukça tutsak, umut ettikçe özgürsün.''

Filmi özetler nitelikte olan bu kısa cümle ile başlamak istedim. İşinde çok iyi olan banker Andy Dufrense, bir cinayetle suçlanır. Üstelik cinayette ölen karısıdır. Kendisi cinayetin baş şüphelisi olarak yargılanır. Tüm deliller onu gösterir. Andy ise aksine kendisinin masum olduğunu savunur. Ancak tüm bunlar onun serbest kalması için yeterli olmaz.

Andy artık günlerini geçireceği Shawshank hapishanesinde yaşamını sürdürecektir. Burada yaşlı mahkumlardan Red ile yakınlaşıp dostluk kuracaktır. Zamanla Andy, herkesçe sevilen biri olur. Onun sayesinde hapishaneye büyük bir kütüphane dahi yaptırılır. Mahkumlar okumaya teşvik edilir. Hapishane müdürü de ona banka işlerini yaptıracak kadar güvenir. 

Andy'nin hayallerinde ise bu hapishaneden kurtulup özgür bir hayat yaşama arzusu vardır. Andy'nin yıllarını geçireceği hapishaneden çıkması mümkün olacak mıdır?



10 yorum:

  1. Ya sanki bunun kore yapımı mı vardı ben bunu mu izledim hikaye çok tanıdık geldi :/ :D

    YanıtlaSil
  2. Müthiş filmdi. Sonunun etkileyiciliği ya... Hiç unutmam. Sessiz film oyunu oynamıştık yıllar önce arkadaşlar arasında. Bilmiştim bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok anlamlı bir filmdi. Yer yer verilmek istenen mesajlar etkileyici idi. :)

      Sil
  3. Hem ismiyle hem içeriği ve oyuncu kalitesiyle mükemmel bir filmdi.

    YanıtlaSil
  4. Ben çok sevmiştim filmi. Ama bayağı sevdim yani. Filmin sonunu da.

    YanıtlaSil
  5. Cinayet, gerilim filmleri bayılırım. Hemen not aldım canım. Çok sağol :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER