9 Haziran 2020 Salı

GİZLİ EL






Gizli El, Reşat Nuri GÜNTEKİN.

Yazarın 1920 yılında ilk olarak bir gazetede takma bir isimle yayınlamış olduğu romanı daha sonra basılarak bir kitap haline getirilecektir. Fakat basılma süresince de birtakım sansürlere maruz kalmış olup konusunu değiştirmek zorunda kalacaktır.

Kitabın ana karakteri Şeref, sıradan bir memur hayatı yaşamaktadır. Bu hayatından oldukça sıkılan Şeref'in hayatı, bir zamanlar saray paşası olan Aziz Paşa ile tanışınca değişime uğramaya başlayacaktır. Oldukça lüks ve gösterişli bir aileye sahip olan Aziz Paşa'nın Seniha adında bir kızı vardır. Şeref Bey'in, kızına özel ders vermesini talep eder ve Şeref Bey de bu teklifini kabul ederek yeni bir hayata kapı aralar.

Onun bu yeni yaşamı kendisine oldukça farklı gelmeye başlar. Günler geçer ve Şeref Bey Seniha'ya aşık olmaya başlar. Kısa zaman sonra da evlenirler. Aziz Paşa'nın yardımlarıyla iyi yerlere gelen Şeref Bey içinde bulunduğu bu şatafatlı hayata kapılıp gitmeye başlar. Şeref Bey iyi bir makam elde edince kendisini zevke sefaya verir. Fakat Seniha ile olan evlilikleri güven meseleleri ile sallanmaya başlar.  

1.Dünya Savaşı dönemlerine de değinilen bu romanda daha çok aile yaşantıları üzerine duruluyor. Eser, Reşat Nuri Güntekin'in ilk romanı özelliğini taşımakta.



5 yorum:

  1. aa bi dolu reşat nuri romanı okudum ama bunu okumadım ilk romanı peki okurum oy oy saol yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Ben hiç Reşat Nuri Gültekin okumadım... Aslında merak etmiyor değilim.. Çalıkuşu çok ünlü onun haricinde bunu da merak ettim.. İlk hangisinden başlamalı acaba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübra Nur,
      Çalıkuşu çok ünlü bir romanı. Dizileri de var hatta. Eski versiyonu olan dizisini de severim. :)
      Bana kalırsa ilk çok bilindik eserlerini okumalı. Bu romanı da iyi ancak biraz yavaş ilerliyor. ^-^

      Sil
  3. Merhabalar,


    Reşat Nuri Güntekin’in kalemiyle ilk olarak ‘’Çalıkuşu’’ romanında tanışmıştım. Lise yıllarımda okuduğum bu roman hem konusuyla hem cümleleriyle kalbime ve hafızama kazınmıştı. ‘’Çalıkuşu’’ romanından derlediğim en güzel alıntıları okumanız için sizinle de paylaşmayı çok isterim. http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/resat-nuri-guntekin-calikusu-romanindan-hafizama-kazinan-10-alinti/ Kitapta en sevdiğim cümle şu olmuştu:
    ‘’Daha o gün anlamıştım Feride; ben ömrümce seninle sınanacaktım. Çünkü insan daima en sevdiğiyle sınanır.’’

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER