29 Eylül 2023 Cuma

Körler Ülkesi | H.G. Wells

 


Körler Ülkesi, H.G. Wells.

And Dağları’nın eteğinde dışarıdan ziyaretçilerin uğramadığı, verimsiz toprakların bulunduğu ıssız bir vadi yer alır. Bu vadide bir dönem gerçekleşen İspanyol zulmünden kaçıp buraya yeleşen bir grup insan yaşar. Ancak bu vadide yaşamlarını sürdüren insanlar körlükle mücadele etmektedir.

Vadide gözleri gören tek bir insan dahi yoktur. Körler Ülkesi’nde yaşayan insanlar dünya ile bağlantılarını kesip kendi hallerinde yaşam süren bir topluluk haline gelmiştir.

Bir gün Nunez adındaki genç bir dağcı Körler Ülkesi’nin bulunduğu vadinin yakınından geçmek isterken küçük bir kaza geçirir. Körler Ülkesi’ne giriş yapmak zorunda kalan Nunez iyileşme sürecinde burada yaşayan insanları yakından tanımaya ve yaşamlarına tanıklık etmeye başlar. Böylelikle insanların neden kör olduğu hakkında da bilgi sahibi olup Körler Ülkesi’nden ayrıldığında çevresine yaşadıklarını büyük bir heyecanla atlatacağı günü bekler.

Günler gelip geçerken Nunez iyileşir ancak bu sefer Körler Ülkesi’nde yaşayan insanların tuhaflıkları onu burada alıkonulmuş bir hâle getirir.


"Görmek, benim dünyam."


"Güzel şeyler var, güzel küçük şeyler var… Çiçekler, taşların arasındaki yosunlar, bir kürkün üzerindeki ışıltı ve renk ahengi, bulutların süzüldüğü gökyüzü, gün doğumları ve yıldızlar…"


"Görmekle alakalı kelimeler ya unutulup gitmiş ya da değişmişti; dışarıdaki dünyanın hikayesi hafızalardan silinip bir masala dönüşmüştü."

10 yorum:

  1. Bugünlerde göz ve görmek ile ilgili her şey merak konumuz. Algıda seçicilik bu olsa gerek. İlginç bir kitap. Okumak, bilgilenmek iyi olur. Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Bu kitapla, kitap rafları arasında dolaşırken kütüphanede karşılaşmıştık. Adından dolayı benim ilgimi çekmişti. Rica ediyorum.

      Sil
  2. wells çok severim ama bunu bilmiyodum iyi oldu öğrendiim :)

    YanıtlaSil
  3. Ne tesadüf, ben de şu ara onun derlediği İrlanda Masalları'nı okuyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Evet hoş bir tesadüf olmuş. :)
      İrlanda Masalları’na da bakacağım.

      Sil
  4. Kütüphanede bulursam okuyayım, teşekkür ederim öneri için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Umarım denk gelirsin, belki pdf olarak da vardır internette. :)
      Rica ederim.

      Sil
  5. Wells okumak istediğim bir yazar ama sıra ne zaman gelecek bilemedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Bilim-kurgu türündeki iyi yazarlardan biri. Daha önce birkaç kitabını daha okumuştum. Bu kitabı içlerinden en sevdiğim arasında.
      Evet, benim de okunmayı bekleyen çok kitabım var. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER