1 Ocak 2024 Pazartesi

Sevgili kendim

 


Sessiz bir sabah. Sürprizlerle ve bilinmezliklere dolu yeni bir yılın ilk sabahı. Kuş sesleri her zamanki gibi sabahın erken saatlerine eşlik ediyor. Kumru kuşları camın önüne uğramadan güne başlamıyor. Bitkilerim, sabahın ilk ışıklarını içtenlikle hissediyor ve güneşe selam veriyor. Yeni bir gün başlıyor.

Acı tatlı bir şekilde bitti geçtiğimiz yıl. Veda ettiğim insanlar olduğu gibi yeni yeni insanlar da tanıdım. Hayatın, her zamanki akışında olduğu gibi. Zamanımın kıymetli olduğunu daha çok fark ettiğim ve beni negatifliğe sürükleyen insanlarla görüşmeyi kestiğim bir seneydi. 

Kendime bir sürü hedef koymayı bırakalı epey oldu. En çok an’da yaşamayı sevdiğimi fark ettim. Bana en çok bunun iyi hissettirdiğini. 

Çok kitap okumayı istememe rağmen bunu pek de başaramadım. Bununla birlikte geçen yıl çok sevdiğim kütüphaneye gitme alışkanlığım da biraz sönük kaldı. Bu konuda içim buruk hissediyorum. Kitapları çok sevsem de niye onlardan kendimi uzak tutmuştum? Üstelik insanın en iyi dostu olacakken…

Sulu boyamdan, çizim kalemlerimden de uzaklaştım. En son ne zaman bir şeyler çizip boyadım hatırlamıyorum. Oysa çok keyif verirdi resim yapmak; ortaya çıkan sonuç beni çok mutlu ederdi. 

Tiyatroya, müzelere, resim sergilerine fazlasıyla gittiğim ve sonuçtan tatmin olduğum bir yıldı. Müze kartımı yenilemek iyi bir fikirdi.


Canım bisikletimi sürmeyi de bıraktım. En son iki yıl önce sahil kenarındaki bisiklet yolunda gün batımında sürmüştüm. Bunun için uygun ortam ve koşulların şehrimde sağlanmadığı aklıma gelse de bahanelere sığındığımı fark ediyorum ve bu düşünceleri zihnimden uzaklaştırıyorum.

Bıraktığım mektup arkadaşlığına tekrar başladım. Duygu ve düşüncelerimi mektup kağıdına aktarmayalı epey olmuştu. İçimdeki özlemi dindirmenin tek yolu da mektuplaşmaya yeniden başlamaktı. 

Fırsat buldukça sevdiğim ve bana iyi hissettiren insanlarla bir araya geldim. Zaman zaman kendimle de vakit geçirdim. Bu yıl sevdiğim ve sevildiğim insanların yanımda olması güzel şeylerden biriydi. Sevdiğim insanlar için hediyeler hazırladım, mektuplar yazdım. Bunu büyük bir mutlulukla ve keyifle yaptım. Aynı hislerle bana verilmek isteneni de teşekkür ve sevgiyle kabul ettim.

Spor hayatımın bir parçası haline geldi. Geçtiğimiz yıl kendi adıma verdiğim en iyi kararlardan biri buydu.

Bitkilerimle pek ilgilenemedim. Bu yüzden birkaç tanesine veda etmek zorunda kaldım. Birkaç gün bunun sebebi olarak kendimi suçladım. 

Yaptıklarımla, yapamadıklarımla; iyisiyle kötüsüyle bir yıl daha geçti ve gitti. 

Sevgili kendim,

Teşekkür ederim.

12 yorum:

  1. Yeni yılın kutlu olsun ve hatta yeni yıl enfes sözcüklerle tanımlanmış ve artık geride kalmış sıcacık yılı bile kıskandırsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Sizin de yeni yılınız kutlu olsun. :)
      Teşekkür ediyorum bu güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  2. Güzel bir muhasebe olmuş ve bence gayet de dolu bir yıl olmuş. 2024'ün çok daha güzel geçmesi ve iyi gelmesi dileğiyle mutlu yıllar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      İyi dileklerin için teşekkür ediyorum sevgili İlkay. :)
      Sana da sevdiklerinle birlikte huzurlu, mutlu, sağlıklı bir yıl geçirmeni diliyorum. :)

      Sil
  3. Ne kadar dolu dolu geçmiş yılınız çok sevindim sizin adınıza. bana da ilham oldun sevgili tuğçe. canım bisikletim yazmışsın demek ki çok kıymetli senin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil,
      Gezme yönünden evet ama okuma yönünden benim için pek tatmin edici geçmedi önceki yıl. Ama sağlık olsun.
      Teşekkür ederim anlamlı yorumun için sevgili Nil. :)
      Musmutlu bir yıl geçirmeni diliyorum. :)

      Sil
  4. tatlı yaşamın devam etsiiin amin :)

    YanıtlaSil
  5. canım bisikletim demen çok hoşuma gitti biliyor musun benim hiç bisikletim olmadı aslında yeni yıl da yaza doğru belki de alabilirim kendime bilmiyorum :) güzel bir yazı güzel bir iç sorgulaması 2024 mutluluk getirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa,
      İnşallah bu yaz dilediğin o bisiklete kavuşmuş olursun ve güzel günlerde keyifle sürersin. :)
      Ben de bu güzel yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Kütüphaneye gidip uzun uzun vakit geçirmeyi ben de çok özledim.
    Güzel bir yıl olmasını diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Havalar soğuk, günler de kısalınca kütüphaneye gitme durumunu epey erteledim. Ama en yakın zamanda ben de gitmek istiyorum. :)
      Huzurlu, mutlu, sağlıklı bir yıl diliyorum. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER