22 Eylül 2024 Pazar

Geçtiğimiz son bir haftadan kesitler

Merhaba sevgili okur.

14 Eylül, Cumartesi. Sabahın erken saatlerinde Bursa için günübirlik bir gezi planladık. Uludağ’a gidecektik. Aslında buraya gelmeyeli epey olmuştu. Belki en son çocukken? Hayal meyal anılarım var aklımda Uludağ’a dair. Dedem, ben çocukken Bursa’ya uğradıkça sık sık bizleri de Uludağ’a götürmeye çalışırdı. Bursa’ya varınca anneannem ve dedemi de alıp Uludağ’a doğru yola koyulduk. Yaklaşık bir saatlik araba yolculuğunun ardından nihayet Uludağ’a vardık.

Sabah kahvaltımızı dağ havası eşliğinde burada yaptık. Hava gerçekten çok güzeldi. Haftasonu olmasına rağmen pek kalabalık da değildi. Kahvaltıdan sonra ormanlık alanın içerisinde biraz gezintiye çıkalım dedik.

Bir yandan ağaçların arasında geziniyoruz diğer yandan da anneannemin Uludağ anılarını dinlemeye başlıyorum. Ağaçların uzunluğu ve sıklığı, esen rüzgarın serinliği, farklı türden kuşların cıvıltısı… Tüm bu görsel şölene şahit olmanın mutluluğunu yaşıyorum.

hoş geldin, sonbahar.

Ağaçlardan yere dökülen kurumuş yapraklar, sonbaharın geldiğinin habercisi. Birkaç fotoğraf çekiyorum. Yeşilin ve sarının tonları sonbaharın da favorisi olsa gerek.

Bursa’ya dönüş yolunda teyzeme uğramaya karar veriyoruz. Kore gezimden aldığım hediyeyi Eymen’e veriyorum. Çok seviniyor. Sonra birlikte oyuncağı yapmaya başlıyoruz. Parçaları birleştirmek düşündüğümden de çok zamanımızı alıyor. :)

bal çöreğim ve oyuncağı.

18 Eylül, Çarşamba. İş çıkışı kardeşimle buluşmaya karar veriyoruz. Yemeklerini çok sevdiğimiz Kadıköy’deki Kore restoranına geçiyoruz. Akşam yemeği eşliğinde sohbet ediyoruz. Bu seferki tteokbokki yemeğini pek beğenmiyoruz. Sosunda bir değişiklik olmuşa benziyor. (Fotoğraf karesinde tteokbokki henüz masaya gelmemişti.)

gimbap: yosunun içerisine pirinç, turp, havuç, yumurta, salata konulur ve rulo haline getirilir. İçine farklı ürünler de eklenebilir.

sunyang: acı-tatlı soslu tavuk.

20 Eylül, Cuma. İş çıkışı bir yerde gerçekleşen programa katılmıştım. Programdan çıkıp eve dönerken bir arkadaşımın da aynı programa katıldığından haberim oldu. Sonrasında onunla iletişime geçtim ve buluştuk. Çok trafik olduğundan dolayı eve yürüyerek geçmeye karar verdik. Yürüyüş sonrasında arkadaşım dondurma ısmarladı. Epeydir görüşemiyorduk. Sohbetimiz kısa olsa da bu buluşma ikimize de iyi geldi.

cevizli ve limonlu dondurma.