20 Ağustos 2017 Pazar

MERHABA YEŞİL ŞEHİR







Dün İstanbul'a veda ettim. Kısa bir süreliğine Bursa'dayım. Bayram öncesi küçük bir Bursa kaçamağı da diyebilirim buna. Bursa serin bir havayla karşıladı. Gökyüzü kapalıydı dün. Anneannemlere az kaldıkça, Uludağ'ın bulutlarla kaplı etekleri görülmeye değerdi. 




Anneanne ve dede evine nihayet vardım. Hasret giderdikten sonra bahçede ufak bir gezintiye çıktım. Yaz aylarından birinde illa ki Bursa'ya giderdik. Bu yüzden çocukluğumun bir kısmı bu bahçede geçerdi. En çok oyunlar oynamayı severdim burada. Mutfak takımlarım vardı. Küçük tencerem,tavam,fincanlarım,kaşık çatallarım. Bahçede bir de Uludağ'ın pınarlarından gelen ve şırıl şırıl akan bir tulumba vardı. Su,toprak ve otlardan yemek yapar, haylice keyif alırdık bunlardan. Çevre evlerden de arkadaşlar edinmiştim. Küçüklük halleri hayal meyal gözümde canlandı. Acaba şimdi nasıl görünüyorlardır diye geçirdim içimden.

Çocukluğuma götüren bu bahçede düşüncelere dalmışken ben teyzemin kızının ''Tuğçe Ablaa gel meyve yiyelim'' sesine kulak kabarttım ve bahçede meyve toplarken buldum kendimi. Dedem eskiden nasılsa hala öyledir. İtinayla bakar bahçesine. Her yerde emeğini görmek mümkün. Ağaçlarına, meyve-sebzelerine hep özenle bakar. Bu kareler de benim dünümden. Birkaç anı olarak burada sizinle paylaşmak istediklerimden. 






20 yorum:

  1. Miss gibi hava ,taptazecik meyveler desene :) Benimde vardı küçükken tencere kap kaçağım:)) iyi dinlenmeler 😘

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir gün geçirmişsin, nostalji iyidir! ^_^ Dedenin emeğine, senin de kalemine sağlık öyleyse! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anılarıma götüren yerler hep duygulandırır beni. :') Teşekkür ederim güzel yorum için. :)

      Sil
  3. Bende yakın zamanda Bursa'yi görmek istiyorum. Nostaljik treni, uludağı hanları vs.

    YanıtlaSil
  4. Serin hava deyince bile Bursa'ya gidesim geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya İstanbul çook sıcaktı. -,- Çıkıp gelirsin belki bir gün gezmeye. :)

      Sil
  5. Ne güzel anıların var.Bursa en merak ettiğim şehirlerden biri keyfini çıkar :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa çok güzel bir şehir. Sakin,yeşili bol ve tarih kokan dopdolu bir yer. Bir gün gezebilmen dileklerimle. :)

      Sil
  6. Bursa güzel bir şehirdir, yeşillikler içinde. ben de sevmiştim bir zamanlar. :)

    YanıtlaSil
  7. Kalemine sağlık takipteyim banada beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. Gördüm Aysel. :) Yazını okudum. Sıradışı ve eğlenceli bir mim olmuş. Emeğine sağlık! Yapacağım en kısa zamanda. *-*

      Sil
  9. çok güzel nefis bişi olmuş gitmeeen çok tatlııı. yağmur yağmış galpağ diy miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldular. Yüzlerindeki gülümsemeyi görsenn. :) Yok yağmur değildi dedem ağaçlarını suluyordu. ^-^

      Sil
  10. Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim :)
    Bende beklerim

    http://nypdsena.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Busa'ya o kadar çok gitmek istiyoruz ki inşAllah bir gün nasip olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidersiniz bir gün. Orayla ilgili gezi yazısı okumak sizden mükemmel olurdu. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER