14 Mart 2023 Salı

Tiyatro: Çehov Suare

 


Üsküdar Belediyesi’nin mart ayı kültür etkinliği takvimine göz gezdirirken dün için eklenen bir tiyatro oyunu dikkatimi çekmişti. Anton Çehov’un kaleme aldığı eserlerindeki karakterlerin bir araya gelerek bir tiyatro oyununda buluşmaları; sonrasında gerçekleşen neşe ve hüznün seyirciyle buluşmasını esas alan bir oyundu.

Bugünün aksine dün hava pek soğuk ve pek yağışlıydı. Oyun için rezervasyon yaptırmama rağmen gidip gitmeme konusunda epey kararsız kaldım. Ani bir kararla hazırlanıp yağmura aldırış etmeden tiyatro için yola koyuldum. Hava gerçekten soğuktu. Üsküdar’a vardığımda sıcak bir içeceğin beni ısıtacağını düşününce bir yere uğradım ve içeceğimi aldım. 

Havanın soğuk olmasından mı kaynaklıydı bilmiyorum ama toplu taşıma araçlarını bir süredir bu kadar tenha görmüyordum. Sakince varabilmenin ve sıcak içeceğimin keyfini çıkartarak tiyatronun gerçekleşeceği yere doğru adım adım yürüdüm.

Tiyatro beklentimin de üstünde çıktı. Bu yıl izlediğim en keyifli ikinci oyun sırasını aldı. Anton Çehov’un eserlerinde ses verdiği karakterler sahnede tam karşımda duruyorlardı. Oyunda kullanılan müzikler, kostümler ve sahne aksesuarları fevkaladeydi. 

Daha önce Çehov’dan okuduğum birkaç kitap vardı. Şimdi tiyatro oyunundan sonra merakım okumadığım kitaplara yöneldi. Çehov Suare, izlemesi pek keyifle önerebileceğim oyunlardan biri oldu.

3 yorum:

 

BİRPEMBESEVER