31 Mart 2023 Cuma

Ne de güzelsiniz sakuralar

 


Mart ayının son gününden merhaba sevgili okur. Bu hafta aklımda sakuraları, diğer adıyla kiraz çiçeklerini, görmek düşüncesi vardı. Birkaç gündür yağan yağmur, soğuk hava ve rüzgar gitmemi engelliyordu. Bugün de hava biraz dinginlenmişken hazırlandım ve sakuraları ağaç dallarındayken yakalayıp görebilmek için yola koyuldum.

İstanbul’da yaşayanlar için doğa ile vakit geçirebilecek yerlerin giderek sınırlı olmaya başlaması; ormanları, botanik bahçeleri, koruları gün geçtikçe daha da değerli kılıyor. Tabii benim gibi doğa içinde huzur bulup vakit geçirmeyi seven biriyseniz. Şahsen yeşil alanlarda vakit geçirmeyi daha çok seviyorum. İşte bugün de bir botanik bahçede yer alan kiraz çiçeklerini görmeye gittim. Hafta içi pek kimse olmaz diye düşünsem de kiraz çiçeklerini benim gibi görmek isteyen her yaştan insan vardı.


Japonya’dan getirtilen bu ağaçlar Ertuğrul Fıkrateyni’ne karşılık olarak buraya hediye edilmiş. Tıpkı Baltalimanı Japon Bahçesi’nde yer alan ağaçlar gibi buraya da sakura ağaçları ekilmiş. Kokusu olmayan ve meyve vermeyen bu kiraz çiçekleri bahar aylarında pembe çiçekleriyle hem ağaç dallarını süslüyor; esen rüzgarla yere düşen pembe yapraklar da yeşil çimenlere göz alıcı bir örtü oluyor.

Uzun zamandan sonra ben de bir kez daha sakuralarla karşılaşmış oluyorum. Yanımda getirdiğim fotoğraf makinemle fotoğraflar çekip botanik bahçenin geri kalan kısmını da gezmeyi ihmal etmiyorum. 

Galerimi bol bol pembenin yer aldığı fotoğraf kareleri ele geçiriyor. Bu durum pembe sever biri olarak beni çok memnun ediyor. Botanik bahçede gezinirken kamelyalara denk geliyorum. 


Havada hiç güneş olmasa da uzun yürüyüş, yeşil alan ve rengarenk bitkiler insanda yenilenme hissi uyandırıyor. Yere dökülen pembe sakuralar eşliğindeki yürüyüş, bembayaz gökyüzü… Hepsi çok güzeldi.

6 yorum:

  1. ayy teşekkürler aklımda olsun, sakuraları senin sayende sevmeye başlamıştım zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Rica ederim, bunu duymak sevindirdi. Ben de teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  2. Sakuralar kalp ben :D Burası nezahat gökyiğit olabilir mi?

    YanıtlaSil
  3. ben de çok severim kiraz çiçeğini <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Baharın habercilerinden biri de onlar, ben de çok seviyorum. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER