12 Mart 2023 Pazar

Acı Kahve

 


"Gerçekler korkunç değildir; sadece ilginç yanları vardır."

"İnsan yaşadığı dünyayı tanımalı."

"Sabır büyük bir erdemdir."

"Hayat yalanlarla boşa harcanmayacak kadar kısa."

Acı Kahve, Agatha Christie.

Ünlü bir fizikçi olan Sir Claude Avory, savunma sanayi alanında büyük ses getirecek önemli bir buluşa imza atar. Ataomum patlatılmasıyla ilgili bir formül bulan Sir Claude bulduğu formülü yaşamakta olduğu evde de saklamaktadır. Ancak formülü her ne kadar saklamış olsa da içindeki kuşkulardan dolayı aile üyelerinden şüphelenmeyi aklından çıkartamaz. Bu yüzden bir akşam evinde bütün aile üyelerini misafir edeceği bir akşam yemeği düzenlemeye karar verir. Bu akşam yemeğinden sonra da içindeki şüpheleri ortadan kaldırması için de ünlü dedektif Hercule Poirot’yu malikanesine çağırmaya karar verir.

Poirot’un geleceği gün misafirler yemekten sonra köşelerine çekilip dinlenirler. Gizli formülün sakladığı yerden çalındığını fark eden Sir Claude şüphelerinde yanılmamış ve haklı çıkmıştır. Kütüphanede toplanan aile fertleri yemek sonrası kahvelerini yudumlarken ışıklar birden kesilir; Sir Claude hırsızın formülü ortadaki sehpaya bırakmasını ister.

Işıklar yandığında aile üyeleri ortada beklemedikleri bir görüntüyle karşılaşırlar; sehpaya bırakılan boş bir zarf ve Sir Claude’un cansız bedeni. Poirot malikaneye adımını atar ve bu olayı çözmek için kolları sıvar.

8 yorum:

  1. Konu ilginç görünüyor ama yazarın tarzı bana hep aynı gibi geliyor. Kafa dağıtmak niyetine okuyabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Evet, yazarın tarzı hep benzer gidiyor. Bu yüzden arada okuyorum ben de. :)

      Sil
  2. İlkay,
    Lisedeyken yazarın kitaplarını sık okurdum. Sonra yeniden başladım ama daha az sıklıkla okuyorum. Kitaplarında suçlu karakteri bulmaya çalışmak, onun bakış açısıyla bakabilmek çok keyif verici.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Tuğçe, bir zamandır seni takip ediyorum. Acı Kahve kitabı'nı ilkokul 2. sınıftayken okumuştum, ben garip bir okurdum biraz. Yaşıma göre kitaplar okumazdım. Bu arada, sana sormak istediğim birkaç soru var; takipçileri ortaya nasıl çıkaracağımızı unuttum, aslında benim yıllar önce popüler olmak üzere olan :) bir bloğum vardı, bir anlık gafletle sildim. Şimdi bu bloğu da toparlayamıyorum maalesef, ziyaretçi çekemiyorum, kişileri takip edemiyorum. Yardımcı olursan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilara Aksoy,
      Merhaba Dilara,
      İlkokulda Agatha ile henüz tanışmamıştım. Erken tanıştığın için bence şanslısın. :)
      Blogger sayfasında yer alan düzen kısmına tıklayıp gadget ekleyi buluyoruz ve oradan takipçiler butonunu eklemiş oluyoruz.
      Yorumunu şimdi gördüm ve hemen yanıtladım. İnşallah faydası olur.

      Sil
  4. İlkay,
    Bir sonraki ay için ben de bir kitabını daha okumayı düşünüyorum kısmetse. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER