29 Eylül 2020 Salı

MARTI

 




Sevgili okur,
bugün seninle başımdan geçen bir anımı paylaşacağım. Aslında bu anı çok yakın bir zamanda meydana geldi ve bu olay beni biraz etkiledi. Paylaşmak istediğim bu yazıyla bir nebze de olsa farkındalık oluşturmak istedim.

Güne olabildiğince erken başlamaya çalışıyorum. Yine erken kalktığım bir sabahtı. Dışarıdan karga sesleri epey yükseldi. Karga seslerini sabahın erken saatlerinde çok fazla duyarım. Bu yüzden de duruma pek aldırış etmedim. Aradan biraz zaman geçti. Balkona çıkıp bahçeye baktığımda yerde yatan bir martı gördüm. Ara ara hareket ediyordu. Başına da bahçedeki kediler toplanmaya başlamıştı. Endişe ettim ve kız kardeşime seslendim o da hızlıca bahçeye indi ve martının yanına gitti. Telefonla kardeşimi aradım ve bilgi aldım. Görünüşe göre martı kanatlarını hareket ettiremiyordu. Ben de martıyı alıp en yakın veterinere gidelim dedim.

Hazırlanıp aşağıya indim. Martı ayağa kalkmayı istese de kalkamıyordu. Etrafta da bir sürü tüyü vardı. Ya kargalar ya da kediler saldırdı diye düşünüyorduk. Bir süre ne yapacağımızı ve onu nasıl taşıyacağımızı düşündük. Sonra en yakın markete gidip büyük bir kutu istedim, sağ olsunlar hemen verdiler. Martıyı kutuya koymaya çalıştık ancak pek başarılı olamadık. Görünürde açık bir yarası yoktu. Ancak martı tahmin ettiğimden de büyük bir canlıymış. Bir de yanına yaklaşıp tutmaya çalıştığımda ara ara başını kaldırıp gagasıyla bize dokunmaya çalıştı. O sırada apartmana faturaları bırakmak için bir çalışan girdi. Ve martıyı kutuya koymamıza yardım etti. Sonra en yakın veterinere gittik. 

Veterinere vardığımızda martının ağzının içine baktı ve açıkta bir yarasının olmadığını belirtti. Ellerinde martı için gerekli olan ilaçların olmadığını ve daha da ileride olan bir diğer veterinere gitmemizi söyledi. Bizde martıyı alıp daha ileride olan veterinere gittik. Oraya vardığımızda martıyı içeriye aldılar ve bir önceki veterinerin martı için söylediklerinin aynısını söylediler. Başka bir hayvanın saldırısına uğramış olabileceğini ve bu yüzden şoka girebileceğini ifade ettiler.
Bu veterinerde de yeterli ekipman bulunmuyormuş ve yakınlarda bulunan bir barınağa haber vereceklerini, martıyı onlara teslim edeceklerini söylediler. Biz de onlara güvenip teşekkür edip oradan ayrıldık. İnşallah martı sağlığına kavuşmuştur.


Tüm bu yaşananların öncesinde martıyı gören kız kardeşim defalarca hayvan ambulansını aradı. Ve nihayetinde birine bağlandı. Durumu açıkladı ve bir hayvan ambulansı çağırmak istedi. Ancak gelebilecek olan en kısa sürenin ertesi gün olacağını belirtmişler. Bu duruma o gün oldukça kızıp üzülmüştük. Biz o martı ölmesin, bahçedeki kedilere canlı canlı yem olmasın diye uğraşırken bir hayvan ambulansına bağlanıp yine bir canlının yaşaması için ambulans talep etmek bu kadar zor olmamalı diye düşünüyorum.



9 yorum:

  1. Martı için büyük şans olmuşsunuz, umarım iyileşmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wedenesday,
      Ben de iyileşmiş olmasını diliyorum. ^-^

      Sil
  2. Sizin gibi güzel insanlar martıya hayat olmuşsunuz ama çevremizde maalesef çok duyarsız insanlarımız. Umarım martı iyidir. Ambulans varsa kısa sürede gelmesi gerekmez mi ? veteriner her hayvana bakmaz mı ? yani sadece kedi köpek mi en azından bir film röntgen yapılıp içinde yarası var mı sıkıntılımı diye bakılabilirdi diye düşündüm bir an 2 yerinde bakmaması çok saçma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beauty&Life Türkiye,
      Güzel düşüncen için teşekkür ediyorum. Ne yazık ki umursamaz ve duyarsız insanlar da var. Veterinerler konusunda ben de seninle aynı düşüncedeyim. Biz o gün çok endişeli ve üzüntülüydük.

      Sil
  3. hayvan ambulansını bir defa biz de yüksekten düşen bir kedi için aramıştık yurttayken. gece gelemeyeceklerini söylediler ilk önce sonra kykda olduğumuz için ikinci aramada gelmeyi kabul ettiler ama hiç hayvansever insanlar gibi davranmıyorlardı. veterinerlik okuyan bir kız vardı o ilgilenmişti süreçle ben hayvan ambulansı olduğunu bile bilmiyordum o olaya kadar. biraz daha ciddiye alınıp geliştirilmesi lazım bu sistemin bence. Bir de pek çok veteriner kedi köpek ve büyük hayvanlarla ilgileniyor ama kuşlarla ilgilenen bir tane bulmak çok zor. muhabbet kuşum vardı 9 yıl yoldaşım oldu son yılına kadar hiç veteriner ihtiyacı olmamıştı. onun için araştırırken kuşlar hakkında pek çalışmadıklarını fark etmiştim. neyse ki martıya bakabilecek birilerini arayacaklarını söylemişler bu iyi bir şey umarım şimdi sağlığına kavuşmuştur kıyamam ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Gelemeyeceklerse neden bu ambulansalar var değil mi? Kesinlikle ciddiye alınması ve daha da yaygınlaştırılması gereken bir konu. Sonuçta bu hayvanların bizler gibi kendilerini ifade etme yetileri de yok. Yine bize muhtaçlar. O da karşılarına duyarlı ve vicdanlı bir insan çıkarsa. İnşallah sağlığına kavuşmuştur.

      Sil
  4. oy saool sayende bişiler öğrendik yaaa.

    YanıtlaSil
  5. İlkay,
    Evet baya problemler yaşamıştık o gün...

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER