22 Eylül 2020 Salı

SUKULENTLER

 




Merhaba sevgili okur. 
Bu sene bitkilerle çok içli dışlıyım. Bol bol topraklarla bitkilerle vakit geçiriyorum. Hayatımın bir köşesinde de bitkilerime yer ayırmak beni mutlu ediyor. Her gün düzenli bir şekilde bitkilerimi kontrol eder ve onlarla tek tek ilgilenirim. Büyümelerindeki gelişmeleri gözlemlemek keyif verici bir his.

Geçtiğimiz aylarda sukulentimin yapraklarından çoğaltma yapmıştım. İşte o yapraklardan büyüyen yeni sukulentlerim. 
Ana sukulentin gövdesinin altında kalan yaprakları da böylelikle değerlendirmiş oluyorum. Nemli toprakta çimlenmesi için bıraktığım yapraklardan da güzel haberler alıyorum. İşte henüz yenilerde çimlenmesi için toprağa bıraktığım o yaprakların çimlenmiş hali burada.






Adını henüz bilmesem de bir tane daha sukulentim var.
Bu sukulenti ben tesbih sukulente benzetiyorum. Ama o olup olmadığından da tam olarak emin değilim. Bu sukulent diğerlerine göre biraz daha hassas. Ufacık bir eliniz çarpsın sukulentin taneleri hemen düşüveriyor. Ben de düşen taneleri saksının dibine koymuştum. Gözlemlerimin sonucunda o tanelerin de kendi toprağında çoğaldıklarını gördüm. İşte bahsettiğim sukunlet bu.





Bu sukulentim üç ayrı küçük saksıdaydı. 
Ben de üçünü orta boy saksıya ektim. Dökülen tanelerini de ufak bir saksıda çimlenmesi için bıraktım. Şu sıralar onların büyümelerini yavaş yavaş gözlemliyorum.



 




6 yorum:

  1. ahh çok güzel olmuşlar bende çoğaltmak için yaptım ama öldü çok üzüldüm yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beuaty&Life Türkiye,
      Ölmesine üzüldüm. :/ Benim sukulentin yapraklarından da bazen çoğalmayanlar oluyor bu yüzden toprağın çok fazla nemli kalmamasına da dikkat ediyorum.

      Sil
  2. son fotide yani öyle hepsi çimleniyo muuu :)

    YanıtlaSil
  3. Çok şirinler, bende de var bir iki tane, öyle kafalarına göre takılıyorlar, karışmıyorum ben de. Toprağa düşenler yeniden büyüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikiş Sevda'sı,
      Sukulentler, kaktüsler çok şirin oluyorlar. :) Kolay da çoğalıyorlar.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER