8 Temmuz 2021 Perşembe

Bu Yıl Çiçek Açan Bitkilerim

 


Bu yaz çiçek açan birkaç tane bitkim oldu. Onların çiçek açmasıyla ben de epey mutlu oldum. Sukulentlerimle ve kaktüslerimle çok şükür ki mutluyuz. Geçmişte yaşadığım talihsiz bitki bakımı deneyimlerimin meyvesini aldığımın bitkilerimin güzelce gelişiyor olmalarından anlıyorum.

İlk olarak çiçek açan bitkim halk arasında yılan kaktüs olarak bilinen chamaecereus silvestrii geçtiğimiz aylarda edinmiş olduğum bir kaktüsümdü. Hızlı bir şekilde çoğalan ve sarkıcı bir tür olan yılan kaktüs kırmızı çiçekler açarak insanı kendine hayran bırakıyor. 


Ve çiçek açan diğer bir bitkim echeveria lilacina sukulentim.

Bu bitkimi ilk aldığımda burada paylaşmıştım. Hatta toprak değişimini de sizlerle blogumda yapmıştık. Echeveria da bu yaz ilk çiçeğini bana göstermiş oldu. Hatta bir dal çiçek yetmedi ikinci daldan da güzel pembe çiçeklerini gösterdi. Yaklaşık iki hafta önce çiçekleri kuruyan sukulentimin çiçek dallarını kesip daha iyi gelişim göstermesi için biraz daha büyük bir saksıya yerleştirdim.



                         Ve son olarak telgraf çiçeğim bu yıl ilk çiçeğini açtı.

Geçen sene başka bir şehirden almış olduğum telgraf çiçeğim, yeni yapraklarını toprağın altından çoğalarak vermekte. Bu bitkimin yapraklarından beyaz çiçekler açtı. Bitkilerimin böyle çiçeklendiğini görmek beni mutlu ediyor. Onlarla ilgileniyor olmak bitkilerle edindiğim tecrübelerime yenilerini de eklememe sebep oluyor.

Bu yaz çiçek veren bitkilerimi de sizlerle de paylaşmak istedim. Sukulent ve kaktüslerle ilgili sormak istediğiniz sorulara kendi tecrübelerimden edindiğim bilgilerle cevap verebilirim. Başka bir bitki paylaşımı yazısında görüşmek dileğiyle, sevgiler!

5 yorum:

 

BİRPEMBESEVER