22 Temmuz 2021 Perşembe

Tilki 8





''İnsanların penceresinden bakarken öğrendiğim bir şey: Hikayeyi iyi bir yazar yazmışsa, hikayedeki insan ne kadar üzülüyorsa onu okuyan insan da o kadar üzülüyor.''

''İnsanlar! Çok ilginç yaratıklar.''

''Ama her şeyden vazgeçmek ve bile bile ölüp gitmek tilkiler için hiç iyi bir şey değildi ve ben böyle olacağını ta kalbimde hissediyordum.''

''Arkadaşlar ne içindir? Ben size söyleyeyim: Arkadaşlar şey içindir, hani tüm sürü sana sırtını döndüğünde bile arkadaşın koşa koşa yanına gelir ya.''

''Belki duymuşsundur sevgili okur, şöyle bir laf var: Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü.''

''Korkunç bir dünyanın tam ortasında derin derin uyuyan ve o dünyanın gerçekten ne kadar korkunç olduğunu hiç bilmeyen iki minik bebek gibiydik.''

''Siz insanlar basit bir tilkiden tavsiye alır mısınız? Siz her zaman, hikayeler mutlu sonla bitsin istiyorsunuz, biliyorum.''

''Hikayenin sonu mutlu olsun istiyorsanız, daha iyi insanlar olmaya çalışamalısınız.''


Tilki 8, George Saunders.
Tilki 8, sürüsündeki diğer tilkilerin aksine meraklı, hayalperest ve maceracı bir tilki. Yeni yerler keşfetmeyi ve yeni deneyimler elde etmeyi seven Tilki 8 aynı zamanda insan dilini öğrenmeyi başaran tek tilkidir.

Bir gün insanlar tarafından tilkilerin yaşadığı doğal alan tahrip edilerek yerine bir bina inşa edilmeye başlanır. Bu süreçte insan dilini tek bilen tilki 8, insanların yaşam alanına dahil olur ve kendi yaşam alanlarının eski haline dönmesi için elinden geleni ardına koymaz. Fakat insanların gerçek yüzleriyle karşılaşacak olan tilki 8, insanların içlerinde saklı olan birçok kötü duygu ve düşüncelere şahit olacaktır.

Özel koleksiyon serisi niteliği taşıyan kitap, hem konusuyla hem de çizimleriyle okuru kendine hayran bırakıyor.

5 yorum:

  1. Yazarı sevdiysen İç Savaş Diyarı Feci Düşüşte adlı içinde bir novella da olan -enteresan- öykü kitabıyla ilgilenmeni tavsiye ederim, seversen okursun. İyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Yazarın okuduğum ilk kitabı bu olmuş oldu. Tavsiye ettiğiniz kitabı inceledim ve kitap sepeti listeme aldım. Öneriniz için teşekkür ediyorum. ^-^

      Sil
  2. İlkay,
    Okuduğum en keyifli öykü kitaplarından biriydi. Çizimleri de konusu kadar sevimli. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER