5 Temmuz 2021 Pazartesi

Ölümlü Ölümsüz

 


"Ölümsüzlük iksiri, aşkın ve diğer her şeyin devasıdır. Şimdi onu içebilseydim sonsuza dek yaşardım."


"Ölüm! Zavallı insanlığın sert çehreli, esrarengiz dostu!"


"Üstelik ne kadar çok yaşarsam yaşayayım, ölümden o kadar dehşetle korkuyorum. Yaşamdan iğrenirken bile. İnsan öyle bir bilmece ki, yok olmak için doğmuş ama tıpkı benim yaptığım gibi, kurulu doğa kanunlarını yenmek için savaşıyor."


"Böyle yıllar boyu yaşadım; bir başına, kendinden bıkmış, ölüm isteği içinde olmasına rağmen bir türlü ölmeyen, ölümlü bir ölümsüz olarak. Aklıma ne hırs ne açgözlülük getirdim."



Ölümlü Ölümsüz, Marry Shelley.

Frankenstein kitabının yazarı Marry Shelly, Ölümlü Ölümsüz adlı öyküsünde bir insanın açgözlülüğünün, hırslarının ve arzularının sonucunda vermiş olacağı bir kararın meydana getirdiği olumlu ve olumsuz sonuçları ele almakta.

Winzy adındaki bir adam, yanında çalıştığı bir profesörün laboratuvarındaki ölümsüzlük iksirini henüz test aşamasında olduğunu bilerek içer. Ölümsüzlük iksirini içme sebebi ise Bertha adında bir kadına duyduğu aşktır.

Bertha, Winzy’i hep hakir görmüştür. Ondaki bu kendini beğenmişlik duygusu Winzy’nin hırslarına ve arzularına daha çok önem vermesine sebep olmuştur.  Ölümsüzlük iksiriyle değişmeye başlayan hayatında Bertha’yı da kendisiyle evlenmeye ikna eder ve evlenirler. 

Winzy ölümsüzlük iksirini içince yaşlanmamaya başlar ve hep genç bir görünüme sahip olur. Sevdiği insanların ölümüne şahit olan Winzy gün geçtikçe içmiş olduğu ölümsüzlük iksirinden pişmanlık duymaya başlar. Diğer taraftan yaşlanmaya başlayan Bertha, kocasının genç görünümünü kıskanmaya başlar ve çiftin evlilikleri huzursuzluklarla dolup taşar.

Maria Brzozowska’nın resimleriyle özel baskı niteliği taşıyan öykü kitabı koleksiyon niteliği taşımakta.




3 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bu serinin kitapları çok güzel ya tam koleksiyon niteliğinde. :)

      Sil
  2. İlkay,
    Delidolu yayınlarının bu serisini ben çok sevdim. :) En kısa zamanda diğer kitaplarını da almak istiyorum inşallah. *-* Frankenstein kitabını da inceleyeceğim. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER