1 Temmuz 2021 Perşembe

Sarı Odanın Esrarı

 


''Bir şeyin başka türlüsü imkansız olduğunda, onun mümkün olduğunu söylememek gerekir.''

''Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz.''

''...izler hakikatin göstergesi olduğunda, insan arkasında bu kadar çok iz bırakamaz.''


Sarı Odanın Esrarı, Gaston Leroux.

Kilitli bir odada gerçekleşen bir cinayetin esrarengiz sırlarını ortaya çıkarmaya çalışan Joseph Rouletabille ve avukat arkadaşı romanın anlatıcısı olarak okurlarını karşılamakta.

Ünlü biliminsanı Profesör Stangerson kendine ait olan bir şatoda kızıyla birlikte ve hizmetkarlarıyla yaşamaktadır. Uzun zamandır buradaki deney odasında önemli bir konu üzerine çalışmaktadır. Kızı Mathilde ise boş zamanlarında babasına bu konuda yardım etmektedir.

Laboratuvarda çalıştıkları bir günün ardından Mathilde herkese iyi geceler diyerek uyumaya odasına geçer. Mathilde’nin odası duvar kağıtlarından ötürü sarı renklidir. Ve bu yüzden de odası sarı oda diye çağırılır. Sarı odaya geçen Mathilde, oda kapısını kilitler ve kısa süre geçmeden de yardım çığlıkları atmaya başlar. Babası ve yardımcıları Mathilde’ye ulaşmayı başarır fakat Mathilde ağır yaralı bir şekilde önlerinde durur. Odada Mathilde dışında kimse yoktur. Ayrıca sarı odanın herhangi bir penceresi de bulunmamaktadır. Bu odaya giriş çıkışlar yalnızca kapıdan gerçekleştirilmektedir.

Mathilde bu olay sonrasında tedaviye alınır. Olayı anlamlandırmaya çalışan ev halkı ise herhangi bir katile ve izine rastlayamazlar. O dönemde çözülemeyen olayları aydınlatmak konusunda adını duyurmuş olan Rouletabille, bu olayın perde arkasını ortaya çıkartmak için uzun soluklu ve dikkatli bir çalışma yapmaya başlar.

6 yorum:

  1. Bu kitabı duymuştum sanki. Konusu çok ilgi çekici. Acaba olayın altından ne çıkacak? 🤔

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu yil okudum yazildigi zamana gore gerçekten basarili bir kurgu

    YanıtlaSil
  3. okuycam ben deeee :) iyisin dı maaa :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER