26 Aralık 2023 Salı

Koşar Adımlarla Yürümek

 



Gözlerim dalıp gidiyor. Zamansızca, uzaklara. Adım adım bu yılın son günlerine yaklaştık. Bana adımlarımı soracak olursan epey hızlıydı. Hızlının da hızlısı. Birkaç gündür hava epey güneşli. Sanki kışın içinde ilkbahar gizlenmiş. Böyle havaları sevsem de kar yağmasını özledim. 

Zihnimi dinlendirmek istediğim bir araya ihtiyacım var. Ara tatili çocuklardan çok ben istiyor olabilirim. Bugün bir veli toplantısı yaptım. Tam olarak istediğim gibi geçmedi. Küçük çocuklarla uğraşmaktan ziyade yetişkin insanlarla uğraşmak en zor olanı. Bir şey bilmeyen ama bildiğini iddia edip konuşmaya devam eden insanlar fazlasıyla yorucu. “Yavru kuş yuvada gördüğünü yapar” atasözü ile sınıfımdaki düzeni bozan ve saygısızca davranan öğrencilerin nasıl bu halde olduklarını biraz da olsa bugünkü toplantıda gözlemlerim sonucunda anlıyorum. 

İç karartıcı konuşmalardan biraz uzaklaşacak olursam iyi bir haberim var. Mektup arkadaşım ocak ayında İstanbul’a gelecek. Her ikimiz de onun geleceği güne doğru günleri birer birer saymaya başladık. İlk karşılaşmamız nasıl olacak, tepkilerimiz ne olacak merakla bekliyorum. Dokuz yıldır yalnızca mektuplarla tanıdık birbirimizi. Kısmet olursa ilk kez böyle bir deneyim yaşayacağım. Evet, doğru bildin. İçim içime sığmıyor.

Pazar günü Beykoz taraflarına gittik. Doğa ile baş başa olmayı öyle çok seviyorum ki. Gittiğimiz yer şansımıza pek kalabalık değildi. Birbirinden harika fotoğraflar çektim. Gökyüzü o gün ayrı güzeldi sanki. Bulutlar inzivaya çekilmiş ve yerini, gökyüzü mavisinin derinliğine bırakmıştı. Yol üzerindeki bir çiçekçiden kendime farklı bitkiler aldım. Menekşe, minyatür gül ve sukulent. 

Sabah yürüyüşlerine evcil hayvanlarıyla yürüyüşe çıkan insanlar görüyorum. Adı Mina olan şirin mi şirin sevimli bir köpekle tanışıyorum. Sahibi yaşlı bir teyze. Bana torununun köpeğini büyüttüğünü ve ona baktığını söylüyor. Ayaküstü gerçekleşen hoş  sohbetin ardından köpeğe ve sahibine veda edip yürüyüşüme devam ediyorum.

Hızlı bir koşuşturmacanın içerisinde geçiyor günler. Sonunu bilmediğimiz bir yarışın içindeymişiz gibi…


12 yorum:

  1. hayat güzel işte yaaa mektup arkadaşı beykoz mina :)

    YanıtlaSil
  2. Hayat kendi rutininde ama her gün daha da hızlanırcasına geçip gidiyor sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com,
      Gerçekten öyle. Bir koşuşturmaca var ve zaman hızla su misali akıp gidiyor.

      Sil
  3. Gerçekten de kışın içine ilkbahar gizlenmiş gibi. Hele İzmir için sıcak tanımını yapabilirim sanırım. Bu tip havaları seviyorum, ılık havalar hep en sevdiğim. Ama kış olunca da hani insan soğuk bekliyor. Hoş, İzmir'e kar da yağmaz, sadece kuru soğuk olur...
    İşinde kolaylık diliyorum.
    Arkadaşınla geçireceğin zaman umarım çok güzel geçer.
    Şimdiden mutlu yıllar <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Mevsimler yer değiştirmiş gibi. Hatırlıyorum, sonbaharın başlarındayken havalar birden soğumuştu. Şimdi kış mevsimindeyiz ilkbahar havası yaşıyoruz.
      Çok teşekkür ediyorum iyi dileklerin için.
      Mutlu yıllar diliyorum ben de. :)

      Sil
  4. Mektup arkadaşının gelecek olması, beni bile heyecanlandırdı, onunla geçen günleri okumak pek keyifli olacak:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Ben de çok heyecanlıyım, bakalım neler yaşanacak. :)

      Sil
  5. Öğretmenler için en güzeli sınıfta çocuklarla olduğumuz zamanlar, sınıfın dışında daha farklı maalesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Doğru söylüyorsunuz.
      Sınıf dışında olmasam bile sınıf içindeyken derse girip müdahale eden veliler bile tanıdım. :')
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için.

      Sil
  6. İnsanlar gerçekten yorucu, kolaylıklar dilerim. Mektup arkadaşını görecek olman heyecan verici. :) Ben bu aydan pek bir şey anlamadım, bayağı boş geçti benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan,
      Çok teşekkür ediyorum.
      Gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum, inşallah tatlı anılar biriktiririz. :)
      Benim için de çok hızlı geçen bir ay oldu.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER