1 Aralık 2023 Cuma

İkigami -1- | Motoro Mase

 


İkigami "İntikamın Sonu", Motoro Mase.

10 seriden oluşan manga kitabı orijinal basımına sadık kalınarak soldan sağa okunacak şekilde dilimize çevriliyor. 

Ulusal refahı korumak ve bunu geliştirmek için ilkokula geçen her çocuğa ülke genelinde ölümcül hastalıklardan koruyacak bir aşı programı yapılmaktadır. Ancak her bin aşıdan birinde -bir kişiye denk gelecek şekilde- içinde bir kapsül olan aşı vurulur. Kapsüllü aşının özelliği ise kalbe yerleşmesi ve kapsülün yerleştiği kişinin 18-24 yaş aralığında kendi kendini imha edip ölmesidir. Böylelikle vurulan aşı ile insanların verimli ve doğru bir hayat sürmeleri amaçlanır. Bu aşının kime denk geldiği kime yapıldığı toplumdaki insanlar arasında asla bilinmemektedir. Ta ki İkigami adı verilen ölüm bildirgesi içeren kartın, kapsüllü aşıyı olan kişiye son 24 saat kala verilmesine kadar.

Kengo Fujimoto, kitabın ana karakteri. Sağlık Bakanlığı’nda çalışan genç adam, İkigami adı verilen ölüm bildirgelerini ölecek olan kişilere son 24 saat içerisinde ulaştırmakla görevlidir. Fujimoto’nun ilk seriden itibaren uygulanan aşıların meydana getirdiği kayıpları vicdanen sorgulamaya başlamasına da tanık oluyoruz.

Kitabın ilk serisinde iki farklı kişinin İkigami’den önceki ve sonraki hayatlarına dair hikayeleri okuyoruz.


"İntikam alabilirsem kalbimdeki yaranın iyileşeceğine inanmıştım. Fakat şimdi bu yara daha da derinleşti."


"İkigami bir “ölüm kağıdı” veya “yaşam kağıdı” olabilir."



6 yorum:

  1. Bunu hiç duymamıştım. Konusu ilginç. Animesi varsa bakayım, mangalar ucuz değil artık. 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      İlk kez bir manga okudum. Biraz araştırma yaptım ve en çok ilgimi çeken bu seri oldu. Evet, pek de ucuz değillermiş. Fiyat bilgisinden haberim yoktu. :') Animesi varsa ben de izlemek isterim.

      Sil
  2. İlginçmiş, merak ettim. Daha önce de hiçbir yerde görmemiştim. Kapağı da sade ama gizemli duruyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      İlgi çekici, değişik bir konusu var. Kapağı benim de hoşuma gitmişti. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER