29 Kasım 2023 Çarşamba

Yağmur sesinin eşlik ettiği bir günden

 


Merhaba yağan yağmur, merhaba sonbaharın son günleri, merhaba gelmekte olan kış ve merhaba canım okur.

Dün geceden başlayan fırtına şu anda yerini aralıksız yağan yağmura bıraktı. Bu yıl kış, erken geleceğe benziyor. Bursa’da fırtına epey şiddetli olmuş. Orada yaşayan teyzem sarsıntıyı evden bile hissettik diyordu. Öyle ki bugün orada okullar bile tatil edilmiş. Geçen yıl çok kurak geçti. Bu yıl sonbaharla yağmurlar da çok şükür başladı. Hem toprağın ve bitkilerin hem de insanların ve diğer canlıların bu yağmurlara fazlasıyla ihtiyacı vardı. Umarım yağmur ve fırtına sonrası gerçekleşen taşkın ve sel felaketlerinde hiçbir can kaybı yaşanmaz.

Geçtiğimiz günlerde kütüphaneye uğramıştım. Ziyaretim sonrasında karşıma çıkan sergiyi de ziyaret ettim. Birbirinden güzel el emeği eserler vardı. Özellikle çini ile yapılanlara bayıldım.

Başka bir gün uzun süredir görüşme fırsatı bulamadığım bir arkadaşımla buluştum. Yine soğuk bir gündü. İki kahve eşliğinde uzun uzun sohbet ettik. Zaman öyle hızlı geçti ki… Oturduğumuz mekandan ayrılacağımız vakit akşam yağmuruna yakalandık.  Arkadaşım küçük de bir hediye almış. Bu ince düşüncesi beni çok mutlu etti. Üstelik öyle bir tevafuk yaşadım ki… Van Gogh’u okuduğum sırada yine onun eseriyle ilgili bir hediye almak. Beni hem şaşırttı hem de tebessüm ettirdi.




Birkaç gün öncesinde geçmişte çok iyi bir dostluğumuz olan ancak bir süredir arkadaşlığımıza ara verdiğimiz yakın dostumdan bir mesaj aldım. Bu yeniden konuşmamız için de atılmış olan bir ilk adımdı. Buna çok sevindim çünkü bir süredir bu dostum benim de aklımdaydı. Belki de ilk adımı atma cesaretini kendimde bulamadım. Yaşım ilerledikçe bir insan kazanmanın zor, bir insan kaybetmenin ise çok kolay olduğunu fark ediyorum. Geçmişte yaşanan kırgınlıklar ya da kızgınlıklar bir kenarda kalabiliyor. Tabii bu her insan için de geçerli olamayabilir. Önemli olan o kişi ile aranızdaki samimiyet ve bağın ne derece olduğu. 




İki hafta öncesinde Güney Koreli arkadaşım için mektup hazırlayıp postaneden göndermiştim. Mektubumdan hâlâ bir ses yok. Üstelik takip numaralı göndermiş olmama rağmen. Takip numarasından baktığımda ise en son ülkeden çıkış gözüküyor ancak sonrasında herhangi bir güncelleme yok. Umutsuz olmak istemiyorum. Bir süre daha ulaşması için bekleyeceğim. Umarım sahibine sağ salim ulaştığı haberini birlikte alırız.


Yazımın son satırlarına geçmişken sevgili okur, yağmur bardaktan boşalırcasına yağmaya devam ediyor. Şu sıralar mum eşliğinde kitap okumayı çok seviyorum. Yakın zamanda birkaç kitap siparişi verdim. Gelmelerini dört gözle bekliyorum. 

Bir sonraki yazımda görüşünceye dek, hoşçakal!

10 yorum:

  1. Sana da merhabaa :) Yazını kendime verdiğim bir mola anında okudum ve öyle iyi geldi ki anlatamam. İzmir'de de sağanak yağışlar var. Son günlerde hava hep kapalı. Aralarda kendini kenardan köşeden gösteren mavi gökyüzünü bulmayı seviyorum. :) Yağmur yağması güzel aslında. Dediğin gibi geçtiğimiz süreç kuraktı. Ama umarım afete dönüşecek bir etkiye sebep olmaz şiddetli yağışlar ve fırtına. Umarım mektubun da yerine sağ salim ve çabucak ulaşır. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Bunu duymak o kadar güzel bir his ki, yazımın seni iyi hissettirmesi. Teşekkür ederim güzel yorumun için. Soğuk havalar buraya uğradı. Sanırım bu yıl kış erken gelecek.
      Kendine çok dikkat et, sağlıcakla kal.
      Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum ben de. :)

      Sil
  2. ne çok yağmur yağıyor bu günlerde ülkemizin her yerinde :)

    YanıtlaSil
  3. Van Gogh defteri güzelmiş. Güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  4. Mektup yerine ulaşır İnşallah. :) Burada pek yağmur yok, ara ara yağıyor. Hediye de çok güzelmiş, gülümsedi güle kullan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Ulaştıı, çok mutlu oldu arkadaşım. :)
      Hediyeyi ben de sevdim, teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Mum ışığında kitap okumayı hiç denemedim. Neden denemedim acaba o zaman önce bunu deneyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Mum ışığında kitap okumak bana çok keyifli geliyor. Güzel kokulu mumları da çok seviyorum. :)
      Umarım denediğinde sen de seversin. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER