28 Kasım 2023 Salı

Theo’ya Mektuplar | Vincent Van Gogh

 


Theo’ya Mektuplar, Vincent Van Gogh.

Van Gogh’un erkek kardeşi Theo’ya yazmış olduğu, kendini bulma macerasından başlayıp ressam olma ve sonunda hastalığıyla mücadele etme üzerine yazmış olduğu mektuplarının derlendiği kitap.

Mektuplarda Theo’yu Paris’te galeri yöneticiliği yapmaktayken Van Gogh’u ise farklı şehirlerde ve ülkelerdeki yaşamı sürecinde bir ressam olmak için nasıl adım atmaya karar verdiğine, içindeki sanat sevgisine, kardeşiyle mektuplarında bahsettiği ressamlar ve eserleri hakkındaki sohbetlerine okurlar olarak bizler de kısa bir yolculuğa çıkıyoruz.

Kitapta yalnızca Van Gogh’un Theo’ya yazdığı mektuplara ve bazı eskiz çizimlerine de rastlıyoruz. Oluşturduğu eserlerin ardında saklı kalan gerçek hikayelerini, oluşum süreçlerini ve Theo’un Van Gogh’a olan sonsuz desteğini mektup satırlarında görüyoruz.


“Hiçbir kadın yaşlı değildir(Dünyada hiç yaşlı kadın yoktur anlamına gelmiyor bu; sevdiği ve sevildiği sürece hiçbir kadın yaşlanmaz,demek.)”


“Doğa karşısında hemen hemen herkes duygulanır, ama daha az, ama daha çok…”

“Sevgili Theo,

Yürüyeceğimiz yol dar, onun için dikkatli olmalıyız. Bizim varmak istediğimiz yere başkaları nasıl gittiler, biliyorsun. Biz de o basit yolu seçmeliyiz.”


“İnsan okumasını öğrenmek zorunda, tıpkı görmeyi,yaşamayı öğrenemk zorunda olduğu gibi…”


“Duygu birliğinin doğduğu yerde yaşam yeniden başlar.”


“Ah, Theo, tonlar ve renkler ne büyük şeyler! Bunları hissetmeyi öğrenemeyen biri ise yaşamdan ne kadar uzakta!”

“Kendini kötü ifade etmektense hiçbir şey dememeyi yeğlerim.”

“İnsanların olduklarından başkaymış gibi görünmek istemeleri bana gülünç(anlamsız) geliyor.”


“Birçok şeyi çok sevmek de iyi bir şey, çünkü insana güç kazandıran budur. Çok seven kişi çok da çalışır ve çok şey başarabilir, sevgiyle yapılmış bir iş iyi yapılmıştır.”


“İlkbahar, taze, körpe heşil mısır yaprakları ve pembe elma çiçekleridir.

Güz, sarı yapraklarla menekşemsi tonların birbirine karşıtlığıdır.

Kış, beyaz kar üstüne çizilmiş siyah siluetlerdir.”


“Sevgili Kardeşim,

Düşüncelerim hep seninle dolu, bu yüzden bunca sık yazıyorum herhalde.”

“İnsan ressamların dilini değil, doğanın dilini dinlemeli.”


12 yorum:

  1. Duygu birliğinin doğduğu yerde yaşam yeniden başlar.
    Keşke hepimiz karşımızdakinin duygularına göre hareket edebilsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Ah, değil mi? Empati yapabilmek gerçekten çok önemli.
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için. :)

      Sil
  2. Bilirsiniz, Van Gogh'un çok acılı bir hayat öyküsü var. Bir kulağını kesmiş. Akıl ve ruh sağlığı tehlikeye düşmüş.
    Bu kitap çok okumak istediğim bir kitaptı. Ne güzel alıntılar yapmışsınız.
    Kitabı okuma isteğim daha çok arttı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Evet, hayat hikayesi çok hüzünlü…
      Çok teşekkür ediyorum. Benim de epeydir listemde bekliyordu. Nihayet fırsat buldum ve okuyabildim. :)
      Rica ediyorum.

      Sil
  3. bu kitaptan çok etkilendim ben yaaa okuduum :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı çok duyuyorum, merak ediyorum. Alıntılar iyiymiş. Özellikle şunu sevdim. “İnsanların olduklarından başkaymış gibi görünmek istemeleri bana gülünç(anlamsız) geliyor.”

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Güzel bir alıntı seçmişsin. Benim de merak ettiğim kitaplardan biriydi. Dilerim en yakın zamanda sen de okuma fırsatı bulursun. :)

      Sil
  5. Bu kitabı daha önceden okumuştum. Ayrıntılarını unuttum ama ben de genel olarak sevmiştim. Zaten Van Gogh ilginç bulduğum birisi ve resimlerini de seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Mektuplarında, resimlerinin ortaya çıkış serüvenini okumak da keyifliydi. :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      İyi okumalar diliyorum. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER