21 Kasım 2023 Salı

Gökkuşağı Renklerinde Kaybolan Günler

 


Haftasonu hem AFAD hem de meteoroloji yaşadığım şehir için günler öncesinden uyarı mesajları vermişti. Pazar günü bazı ilçelerde çok şiddetli yağış ve fırtına olmuş. Tabii çevreye olan etkisi de büyüktü. Yaşadığım ilçede az yağış ve fırtına oldu. Yağmurlu havaların da etkisiyle çok sevdiğim ve emek vererek büyüttüğüm sukulentimi ne yazık ki kaybettim. Yaprakların çok su almasıyla gövdesi çürüdü. Ne yaptıysam bitkimi kurtaramadım. Elimde kalan yapraklarını toprağa yatırdım ancak  -bitki türünden dolayı- yapraklardan da çoğaltma yapma konusunda pek de ümitli değilim. 

Dün yaşadığım şehrin farklı yerlerinden gökkuşağı gözlemlenmiş. Üstelik tam daire bir gökkuşağı. Normalde tam daire olan gökkuşağını karadan yarım şekilde görürüz. Ortaya sonbaharda yaşanacak bir renk cümbüşü çıkıvermiş. Gün batımına yakın pencereden içeriye yansıyan pembemsi tonları görünce gökyüzüne bakmak istedim. Camdan gökyüzüne bakınca hilâl şeklindeki ay’a, gecenin karanlığına hazırlık yapan mavinin ve pembenin tonlarını eşlik ederken buldum. Biraz gökyüzünü izledim ve yuvalarına dönmeye hazırlanan kuşların sesini dinledim. 

Geçtiğimiz hafta hasta olmamın da etkisiyle günlerimin çoğu istirahat ederek geçti. Olabildiğince izole ettim kendimi. Bu hafta yeniden spora başladım. Okuduğum kitaplara ise kaldığım yerden devam ediyorum. Bugün Malezyalı arkadaşımla sohbet ettik. Gönderdiğim hediye ve mektubum ulaşmış. Sağ salim ulaşması ve ulaştığı yere mutluluk götürmesi günümü güzelleştirdi. 



Yağmurlu günlerden önce penceremizin önündeki saksıya yine bir kumru kuşu yumurtasını bırakmıştı. Bu yıl iki kez balkonumuzda iki farklı kumru çiftini misafir etmiştik. Birinin yavrusu olmuştu. Kumrular yavrusunu büyütmüş ve yuvadan uçup gitmişlerdi. İlk defa bu kadar yakından bu unutulmaz anlara tanıklık etmiştim. 

Yeni yumurta bırakan kumrular için şiddetli fırtına öncesinde çok endişelenmiştik. Gün içerisinde kuşlara ara ara ne durumlar diye bir göz atarken yumurtanın saksıda olmadığını gördüm. Zaten sonrasında kuvvetli rüzgar ve sağanak yağışlar başladı. Umarım kumru kuşu, yumurtasını daha korunaklı bir yere taşımıştır.

Burada hava kararmak üzere… 

Sonbaharın son ayı kasım ayını da uğurlamamıza az kaldı. Günler, pek tabii çabuk geçiyor. Zamanın hızına yetişilmiyor. 

12 yorum:

  1. Manzara çok güzel görünüyor. Havalar çok değişiyor dikkat etmek lazım. Gökyüzünün bu tarz halini izlemek güzel oluyor gerçekten. Kumrular iyidir umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Çok güzel bir andı gerçekten. :) Yarın için birçok ilde yine uyarı verilmiş.
      Bu kumrular bir yumurta bıraktı ama sonrasında yumurta ortadan kayboldu. Galiba yumurtayı taşıdılar. :)

      Sil
  2. Buralarda yağmurlu. Suklukentin cinsi nedir bilmiyom ama ben bazılarını suda köklendiriyorum. Ağzına kadar su dolu bir kavanozun ağzını streçliyorum, kürdan ile delik açıp yaprakları suya değdiriyorum. Bir süre sonra kökleniyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Echeveria Lilacina cinsi. Suda köklendirmeyi denemedim hiç. Elimde kalan son yapraklardan birkaçını dediğiniz gibi yapıp tekrar köklendirmeyi deneyeyim. Teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  3. Ne güzel fotoğraflar. Hele sondaki fotoğrafa kalbimi bıraktım. <3
    Yazın da yine iç açıcıydı. Her ne kadar gökyüzü karanlık olsa da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Fotoğrafları beğenmene sevindim. :)
      Teşekkür ediyorum yorumun için. :)

      Sil
  4. Bizde de oğlum sever çiçeği. Küçük bir saksıda var. Bak unuttu gitti onu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest,
      Ne kadar güzel. :)
      İnşallah iyidir bitkiniz. :)

      Sil
  5. iki kumrulu foto ne kadar güzel yaa :)

    YanıtlaSil
  6. Mektubunuzun sorunsuz ulaşmasına çok sevindim. :) Benim de canım önünde boş bir saksım vardı içine kuşlar yuva yapıyor şimdilerde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Sağ salim ulaşması beni de çok mutlu etti. Darısı kısa bir süre önce gönderdiğim Güney Kore yolcusu olan mektubumun ulaşmasına inşallah. :)
      Ya, kıyamam onlara. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER