4 Kasım 2023 Cumartesi

Sevgili Dost #55

 


Sevgili dost,

Bilinmeyen bir mevsimde, bilinmeyen bir tarihte İstanbul sokaklarında kayboluyoruz. Şehrin kalabalığından uzakta yerler seçiyor ve rüzgarın ritmine adım adım ayak uydurup arnavut kaldırımlı sokaklarda yürüyoruz. Etrafımıza bakınıyoruz. İlgimizi çeken yerleri fotoğraflıyoruz. Sonrasında kısa bir yemek molası veriyoruz ve gezintimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Vapur iskelesine varıyoruz. Gelecek vapura yetişmenin mutluluğunu içten içe yaşıyoruz ama bilmiyoruz ki gelecek olan vapur aslında gecikecek.

Bir yaşlı teyze ile ayaküstü sohbet ediyoruz. Vapurun gecikmiş olmasından yakınıyor, bense hoş bir tebessümle sadece onu dinliyorum. Sonra bir bakıyorum o da bana ufak bir tebessüm ediyor. 

Gökyüzündeki renkler gün batımına hazırlanıyor. Bak işte! Turkuazın altına sıralanmış renkler: sarı, turuncu ve güneş batınca da kırmızı. Bu manzarayı iskeleden izliyoruz. İyi ki vapur gecikmiş diye düşünüyoruz. Çünkü yol arkadaşımız gün batımı, yolculuğumuza eşlik edecek.

Beklenen vapur geliyor. Açık alandan kendimize hemen yer tutuyoruz. Vapur yavaş yavaş doluyor. Kaptan motoru çalıştırıyor. Etrafımızda uçuşan martılar vapurun hareketine onay verircesine sesler çıkartıp etrafımızda uçuşuyor. Ve beklenen vapur gün batımına hareket ediyor.


8 yorum:

  1. En güzel günler, öyle başlayıp, tam da öyle devam edip öyle biten günler. Soluk aldığınızı bilmek gibi, bu dünyada ben de varım demek gibi, denizin iyot kokusunu ta içimize çekmek gibi...
    Yaşadığınız günler hayatınıza böylesi güzel anlar, anılar yüklesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Öncelikle güzel dileğiniz için teşekkür ediyorum.
      Böyle günler insanda hoş bir tebessüm uyandırıyor. :)

      Sil
  2. Yazını okurken ben de vapura binmek istedim. Binmeyeli zaman geçti. Ne güzel anlardır, hele de günbatımında denizde ilerlemek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Havalar henüz soğumadan, güneşli günler bitmeden, vapurun keyfini deniz ve gökyüzünün eşsiz manzarasıyla çıkarmak iyi hissettiriyor. En yakın zamanda ikimiz içinde bir yenisini tekrarlamak dileğiyle o zaman. :)

      Sil
  3. Ah o vapurda bende olsaydım dedim bir an.... Şu an bulunduğum ortamdan koşarak uzaklaşma isteğim bu yazı ile tavan yaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Vapurda olmanı dilerdim çünkü hava da, deniz de, gökyüzü de çok güzeldi. En yakın zamanda bu vapurlu günden daha da güzelini geçirmeni diliyorum. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER