6 Kasım 2023 Pazartesi

Merhaba Yeni Yaşım | Yenilenmiş Haliyle İstanbul Arkeoloji Müzesi | Ahmet Hamdi Tanpınar Müzesi

 


Merhaba sevgili yeni yaşım.

Aslında geçirdiğim günden galerimde yer alan en son fotoğrafla başlıyorum bu yazıma. Bugün doğum günüm. Spontane başlayan bir günümün doğum günü pastasıyla bitişine sen de tanıklık ediyorsun sevgili okur. Gelen her yeni yaşımda kendimi daha iyi tanıdığımı hissediyorum. Zaman su misali hızla akıp giderken sevdiğim ve beni seven insanların çevremde olmasına, sağlığıma, huzuruma şükrediyorum. Ve daha çok şükretmeyi kendime ödev veriyorum.

Burada hava yeniden güneşli olmaya başladı. Sonbahar yine bir yerlere gizlendi ve yerini güneşli günlere bıraktı. Bir süredir müze kartımı yenilemeyi düşünüyordum. Bugüne kısmet oldu ve kendimi Gülhane civarlarında buldum. Havanın güneşli ve sıcak olması hem turistleri hem de yerli halkı dışarıya çıkartmaya yetmişti.



Gülhane Parkı’nın içi cıvıl cıvıl idi. Girişin hemen sol kısmında yer alan Ahmet Hamdi Tanpınar Edebiyat ve Müze Kütaphanesi’ni ziyaret ediyoruz. İçeride resim çekmenin yasak olmasından dolayı çantalarımızı girişte yer alan kilitli dolaplara bırakıyor ve keşfe koyuluyoruz. Kütüphanede 1000’i aşkın yazar, 9000 eser ve koleksiyon kitaplar yer almaktaydı. Kitaplar ödünç verilmiyor yalnızca orayı ziyaret ettikçe okuyabiliyorsunuz. Ayrıca içeride çalışma alanları da mevcuttu. Müze eskiden Alay Köşkü olarak kullanılmaktaydı. İçeriyi gezerken güleryüzlü görevli bir hanımefendi bize güzel bilgiler vermeyi de ihmal etmedi. 


Buradan ayrıldıktan sonra bir süredir yapılan tadilattan dolayı kapalı olan Arkeoloji Müzesi’ne giriyoruz. Buraya en son ziyaret ettiğimde müzenin belli bir kısmı açık olup içeride sınırlı sayıda eserlerle buluşmuştum. Bugünkü gezim ise beni adeta büyüledi ve kendine hayran bıraktı. Çünkü Arkeoloji Müzesi’nin tamamı açılmıştı. Burada epey bir vakit harcadım. Çektiğim birkaç fotoğraf karesini de aşağıya bırakıyorum.







Yolda karşılaştığım sevimli hayvan dostlarımızın resimleriyle bu güzel geçen günü noktalıyorım. Tekrar görüşmek dileğiyle sevgili okur.





16 yorum:

  1. Doğum günün kutlu olsun. Yakınmış doğum günlerimiz. :))
    Fotoğraflar güzelmiş, havalar da iyi olunca insan gezmek istiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Teşekkür ediyorum. Öyle mii, ne hoş bir tevafuk. :)
      Beğenmene sevindim. :) Evet, böyle güneşli günlerde gezmesi daha keyifli.

      Sil
  2. Yine iç ısıtan sıcacık bir yazı. :)
    Doğum günün kutlu olsun. Dilerim yeni yaşında kalbinden geçenler en güzel şekilleriyle hayatında olur. Nice güzel yaşlarına. Çok sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Teşekkür ederim. Hem güzel dileğin hem de anlamlı yorumun için. :)
      Sevgiler benden de!

      Sil
  3. Blogda bugün ilk okuduğum yazılardan biri " Merhaba Yeni Yaşım."
    "Gelen her yeni yaşımda kendimi daha iyi hissediyorum." diyor genç yazar.
    Ve o gün Müze kartını yenilediğini, müzeleri gezdiğini söylüyor. Yeniliklere eskilerle başlama fikri harika. Zaten kutlanan ya da hatırlanan her yeni yaş, bir "yeniden doğuş" değil midir? Yeni gelişimlere, yeni değişimlere hazırlıklı olma, hayatı yeniden yeniden sorgulama...
    Doğum Günün kutlu olsun sevgili Tuğçe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Ne kadar güzel bir benzetme ve tebessüm ettiren bir yorum… Çok teşekkür ediyorum Makbule Öğretmenim. :)

      Sil
  4. Yeni yaşın kutlu musmutlu olsun. :) Spontane olan bu güne bayıldım, bende müzeyi merak ettim fırsat bulursam göreyim orayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Teşekkür ediyorum güzel dileğin için. :)
      Evet, böyle kendiliğinden başlayan ve ilerleyen günlere ihityacımız olabiliyor. Müze harikaydı, inşallah en yakın zamanda gitme fırsatın olur.
      Sevgiler. :)

      Sil
  5. Yeni yaşın sana mutluluk, huzur, neşe, sevgi, sağlık, şans getirsin. Sevdiklerin ile birlikte nice yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      İyi dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum, beni mutlu ettiniz. :)

      Sil
  6. Mutlu yaşlar :) Ben de Kasım doğumluyum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert,
      Teşekkür ediyorum. :)
      Sizin de iyi bir doğum günü geçirmeniz dileğiyle.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER