16 Aralık 2023 Cumartesi

Aklımda Kalanlar

 


Son günlerde bir unutkanlık aldı başını gidiyor. Takviye gıdalar ve vitaminleri ihmal etmemeye özen göstermeye başladım. Hem havalar çok soğuk olmaya başladı hem de şu unutkanlığıma yarar sağlarlar diye. 

Haftalar çabucak geçip gidiyor. Aralık ayını ise çoktan yarıladık. Uzun zamandır İkea’ya gitmek istiyor ama bir türlü fırsat bulamıyordum. Akşamüstü yağan yağmura aldırış etmeden İkea’ya gidip almak istediğim birkaç şeyi aldım. Kasa önünde beklediğimiz o uzun kuyruktan hiç bahsetmek istemiyorum. Yağan yağmur ve soğuk hava bu şehirdeki insanları asla durdurmuyor; kalabalık, şehrin her yerine dağılıyor.

Yakın zamanda eğitimini üstlendiğim bazı yeni öğrencilerim oldu. Öğrencilerde sınıf kurallarına dair eksiklikler fazlayken öğretmene saygı gösterilmesi gerektiği konusuna ise hiç değinmiyorum. Son birkaç günüm benden önce eğitim veren öğretmenin hatalarını, eksikliklerini gidermeye ve davranış bozukluklarını düzeltmeye çalışmakla geçmekte. Sevgi görmeyen öğrenciler, öğretmene karşı da ön yargılı. Bir kez daha anlıyorum ki herkes öğretmen olmamalı. 

Geçtiğimiz günlerde bir yakınımızın vefat haberini aldık. Gece yarısı çalan telefondan öğrendik bu haberi. Bizler için bu ölüm beklenmedik ve ani olsa da ecel geldi mi ölecek kişiyi bekletmiyor. Dört harfle ölüm, hayatın soğukluğunu yaşayanların yüzlerine bir kez daha vuruyor. Çoğu zaman gündelik hayata kapılıp gitsek de ölüm, bize bu dünyanın fani oluşuyla birlikte asıl baki olan ahireti de hatırlatıyor.

Kışın erken geleceği söyleniyor. Havalar eskisi gibi değil. Artık tam anlamıyla dışarıda kış havası var. Atkısız, eldivensiz dışarıya çıkamıyorum. 

Japonya’daki mektup arkadaşım ocak ayında İstanbul’a gelme ihtimali olduğundan bahsetti. Benimle tanışmak ve İstanbul’u gezmek istiyor. Hem mutlu hem heyecanlıyım. Bu buluşma gerçekleşirse inşallah burada da paylaşma fırsatı bulurum.

Geçtiğimiz günlere dair aklımda kalanları noktalarken sevgili okur, soğuyan havalarda kendine dikkat et.

 

14 yorum:

  1. İzmir'de havalar çok tuhaf. Haftanın başında soğuk oluyor, sonra ısınıyor, yağmurla kapanış ve yeniden başa dönüş. Bu sıralar geçtiğimiz günlere göre iyi gibiydi ama bugün yağmurluydu ve sanırım önümüzdeki günlerde soğuyacakmış. Sen de dikkat et kendine.
    Bence de herkes öğretmen olmamalı...
    Başınız sağ olsun.
    Umarım güzel bir buluşma olur.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      İstanbul’da da durumlar benzer. Kış ayındayız ama dışarıda soğuk bir bahar havası var sanki. :)
      Çok teşekkür ederim.
      Benden de çokça sevgiler.

      Sil
  2. Endişe etme, unutkanlık bende de var, mevsimsel mi yoksa kullandığım bazı ilaçlar nedeniyle mi anlayabilmiş değilim:) Mektup arkadaşının gelecek olması çok sevindirici, kimbilir sonrasında bir bakmışsın sen japonya'ya uçuyorsun:) Ölene rahmet diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros,
      Çok yakın ve sevdiğim bir arkadaşımın doğum gününü de unutunca ne oluyor dedim kendi kendime. Son zamanlarda yaşadığım unutkanlıkları da düşününce bir endişe sarmıştı. Şu an çok daha iyiyim. Tabi takviye gıdaları almaya devam ediyorum.

      Çok istiyorum. Hem Japonya hem Kore gezisi. En kısa zamanda şöyle bir gezi gerçekleşse ne güzel olur. :)

      Teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Size katılıyorum öğretmenlik herkesin harcı değil bir insanı imar ederken harcının ayarını bilmek lazım ya tutarsa diye bir alternatifimiz yok! İnsanı kamile ulaşmak İslam'ın amacıdır ve ilk eğitim insan için en önemli yapı taşlarından biridir.. Öğretmenlik de sıradan bir meslek değildir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuzluk ve Ötesi,
      Çok güzel demişsiniz. Söylediklerinize ben de katılıyorum. İnsan eğitmek gerçekten kolay değil. Ben istiyorum ki her öğrencim verdiğim akademik eğitimin dışında vatanına milletine faydalı, erdemli, ahlaklı insan olsunlar. İnşallah bunu başaran öğretmenlerden olurum.
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için.

      Sil
  4. O unutkanlık bende de var fazlası ile.
    Kasada beklemek bazen aşırı zor geliyor bana. Acil değilse bırakıp kaçtığım bile vardır. :)
    O kadar doğru ki, evet herkes öğretmen olmamalı. Bunun bir ön elemesi falan olmalı yani. O derece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest,
      Çevremde de duyuyorum, unutkanlıkla ilgili şikayetleri.
      Evet bazen kasa önünde uzun bir sırada beklemek herkese zor geliyor. :)
      Ön eleme olsa daha iyi olabilirdi belki, bu güzel bir fikirmiş. :)

      Sil
  5. Ah o unutkanlık:)) Öğretmen olduğunuz için şanslısınız sevdiğim meslek, olmak isterdim ama nasip olmadı, öğrenmeyi de öğretme yi de çok severim.Kış bizim buralarda kol geziyor çevrede kar var bizde soğuğu....
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Unutkanlık, birçoğumuza yaka silktiriyor sanırım. :)
      Evet, öğretmek ve olumlu geri dönüşler almak bu mesleğin iyi yanlarından ama şimdiki çocuk ve veli profilleri de fazlasıyla değişik, bazen tahammül sınırlarını aşacak derecede olabiliyor.
      Buraya kar yağmadı henüz, beklemedeyim ben de.
      Sevgiler benden de.

      Sil
  6. Zamansız çalan telefon en korktuğum şeylerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Ne yazık ki… Kötü haberi çağrıştırıyor.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER