5 Aralık 2023 Salı

Güney Kore’ye Ulaşan Mektubum




Mektuplarım yavaş olsa da sahiplerine nihayet ulaşmaya devam ediyor. Uzun zamandır dostluğumuzun devam ettiği Güney Koreli arkadaşım için haftalar öncesinden mektup göndermiştim. 2017 yılında birbirimize ilk mektuplarımızı göndermiştik. “Mektup arkadaşım olur musun?” sorusunu ona ilk ben sormuştum.

Korona dönemine kadar yılda birkaç kez birbirimize hediyeler, mektuplar, doğum günü kartları gönderirdik. Mektuplaşma serüvenimize virüs engeli takıldı ve bir süre bu hobimize ara vermek zorunda kaldık. Tabii arada sırada mesajlaşma yoluyla birbirimizin halini hatırını sormaya devam ettik. Aylar öncesinde ilk kez uzun bir aradan sonra Japon arkadaşımdan bir mektup almak bu hobimi ne kadar özlemiş olduğumu hatırlamamı sağladı. 

İlk başlarda korona engeli bitti derken yapılan orantısız zamlar karşısında şaşkındım. Yalnızca gönderi ücretleri değil, teslim almanız gereken mektup için -göndericinin ödemesini zaten yapmış olduğu- gümrük vergisi adı altında bir gönderi ücreti kadar teslim alma ücreti vermek zorunda kalıyorsunuz. Her ay her şeye zam yapıldığından dolayı buna da uyum sağlamak zorunda kaldım. Tıpkı benim gibi mektuplaşma hobisini sürdürmek isteyenler gibi.

Bu olumsuzluklara rağmen hobime yeniden başladığım için elbette mutluyum. Bu sabah Güney Koreli arkadaşımdan çok güzel bir mesaj aldım. Mektubumun içine koyduğum bitki çayları, kartpostallar çok hoşuna gitmiş. Mektubumla birlikte iletmek istediğim duyguları, samimiyeti hissettiğini söylemesi beni memnun etti. 

Bir sonraki mektup alma/ulaşma ile ilgili bloğuma tekrar bir yazı girmek için sabırsızlanıyorum. O halde bol mektuplu günler bizimle olsun.


16 yorum:

  1. Mektubunun ulaşmasına çok sevindim. :) Mektup arkadaşlığı hep özendiğim ama hiç başlamadığım bir olay. Arkadaşınla ve arkadaşlarınla aranızdaki iletişim çok güzel. Umarım sonraki mektuplarda da bu tip engellerle karşılaşmazsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Çok teşekkür ediyorum. :) Arkadaşım da ben de çok sevindik.
      Bloglar arasında bir kerelik mektuplaşma etkinliği başlatmak istiyorum ama katılım nasıl olur pek emin olamadığımdan bir adım atamıyorum. Bu aklımda olan bir fikir. :)

      Sil
    2. Aslında çok hoş bir fikir. Böyle bir şey olursa katılmayı isterim :)

      Sil
    3. İlkay,
      Bunu duyduğuma sevindim. :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. deeptone,
      Böyle güzellikler hep olsun hayatımızda inşallah. :)

      Sil
  3. O mektuplar; sevgiyi, vefayı, hoşgörüyü, barışı da taşımaya yardımcı oluyorlardır mutlaka. Ne güzel bir etkileşim.
    Sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı,
      Ne güzel demişsiniz. Aslında giden sadece bir mektup değil, iyi duguları düşünceleri de yanında alıp götürüyor. :)
      Benden de kucak dolusu sevgilerle.

      Sil
  4. Çok güzel bu yazınızı okuyunca benimde tekrar yapasım geldi. Benimde pandemiden sonra bu güzel hobim sonlanmıştı. En yakın zamanda yazmak istiyorum. İlham verdiğin için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil,
      Tekrar mektuplaşmana teşvik edersem çok sevinirim. :) Evet, pandemi birçoğumuzun severek yaptığı hobilerine ara vermek zorunda kaldığı bir dönemdi. Neyse ki artık geride kaldı.
      Rica ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Mektuplaşmak zaten güzel bir de ülkelerarası bunu yapmak eminim sana çok şey katıyordur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Evett. :) Mektuplaşmak sayesinde bir sürü ülke gezmiş kadar oldum. :)

      Sil
  6. Bu mektuplaşma işini başaramam ama sizinkiler ulaştıkça ben mutlu oluyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Mutluluğuma ortak olduğun için teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  7. mektup arkadaşı buldum ancak kargo hakkında bilgi bulamadim acaba kargolarinizi ne kadara gönderiyorsunuz öğrenebilir miyim? öğrenci olduğum için çok pahalıysa ne yazikki bunu hobiye donust
    uremeyecegim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yurt dışı gönderilerimi PTT ile gönderiyorum. Gönderdiğimiz paketin ağırlığına ve ülkeye göre fiyat değişiyor. Güney Kore’ye gönderdiğim bu mektubum 86 gramdı ve 191 liraya göndermiştim. Ben mektuplarımı takip numaralı gönderiyorum kaybolmaması için. Bu da ücreti biraz arttıran etken tabii. Eğer mektup zarfı içerisinde küçük hediyelerle gönderirseniz ücretin fazla tutacağını düşünmüyorum. Sormak istediğiniz veya merak ettiğiniz bir şey olursa yine yazabilirsiniz. :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER