20 Kasım 2019 Çarşamba

HADRIAN KAPISI | Antalya Gezisi






Antalya'nın merkezinde yer alan Hadrian Kapısının yapılışı M.S. 131-132 yıllarına dayanıyor. Hadrian Kapısı, diğer adıyla Üç Kapılar antik dönemde Roma İmparatoru  Hadrianus'un onuruna yaptırılıyor.

Şehir merkezindeki tramvay yolunu takip ederek Kaleiçine doğruyürürken yol üstünde bu görkemli kapı karşılıyor bizi. 

Kapıların iki tarafında Latince yazılmış kitabeler yer alıyor. Bu yazıta ait harfler ise altın ve bronz kaplamalarla yazılmış. Ancak yazıta ait harfler Oxford ve Berlin'de bulunan müzede sergilenmekte.
 Şunu da belirtmeliyim ki böylesi güzellikteki tarihi bir dokuyu başıboş bırakmak pek hoş olmamış. Kapılardan içeriye doğru girdiğimde kapının taşlarına yazılmış isimleri, karalamaları görmek üzücüydü. 





Burada vakit geçirdikten sonra tramvay yolunu takip ederek ve navigasyonumuzun da yardımıyla Kaleiçi'ne doğru yola koyulduk. 





Antalya'da gündüzler pek sakindi. Geniş kaldırımları Antalya'nın sevdiğim özelliklerinden birisi oldu diyebilirim. 





Yürürken yol kenarlarında muz ağaçlarını sık sık görebilirsiniz. Muz ağaçlarıyla birlikte bol bol palmiye ağaçları eşlik ediyor insanlara.


Antalya Tarihi Saat Kulesi.
Saat Kulesi, Kaleiçi taraflarında yer almakta.
1901. yılında Sadrazam Sait Paşa tarafından 2.Abdülhamit tarafından yapıldığı söylense de bazı kaynaklarda kim tarafından ne zaman yapıldığı da bilinmemekte.
Saatte yer alan çan, günümüze kadar ulaşan tek öge.

Bir sonraki gezi yazımda görüşmek dileğiyle!



6 yorum:

  1. Turistik olması yanında tarihi bir şehrimiz
    Tarihi bilgiler için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  2. İçim cız ederek okudum :(
    Daha geçen hafta tam oralardaydım ve şimdi ülkenin başka bir ucundayım.
    Fotoğraflara baktım ve kaldım. Muhtemelen tekrar gidemem oralara.
    Ciğerimi söken paylaşım için emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa. :')
      Benim de ilk gidişimdi. Tarihi yerlerini, müzelerini çok sevdim. Antalyay'yı gezmek için şöyle bir haftanı gözden çıkartman gerekiyormuş ancak benim o kadar çok vaktim olmadığından sadece bazı yerlerini gezebildim.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER