15 Kasım 2019 Cuma

KİTAPLARDAN ALINTILAR #5






GENÇ WERTHER'IN ACILARI



'' Sevgili değerli dost, unutulmaması gereken bir şey var, o da;
İnsan duyarlılığı. ''


'' Benim bildiklerimi herkes bilebilir, bana özgü olansa yalnızca yüreğim. ''


'' Yani her geçen gün sevgili dostum, insanların diğer insanları kendinden yola çıkarak değerlendirmesinin ne kadar aptalca olduğunu daha iyi anlıyorum. ''


'' İşte böyle sevgili Wilhelm, dünyada en çok çocukları kendime yakın buluyorum. ''


'' Karşımda böylesine sevimli bir varlık dolaşıyor ve ben elimi uzatıp onu tutamıyorum; halbuki elini uzatıp tutmak, insanlığın en doğal güdüsüdür. ''







11 yorum:

  1. Ne kadar da çok yapıyoruz " insanların diğer insanları kendinden yola çıkarak değerlendirmesini".

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı okuyalı çok uzun yıllar oldu ama hala gördüğümde okurken hissettiğim acıyı hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  3. ay biliyon mu yazıldığı zaman bunu okuyan bi dolu genç insan intihar etmiş yaaa ama ne güzel de romaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş, bunu öğrendiğimde biraz içim burkulmuştu.

      Sil
  4. Bi kitabı çok duydum.Ama aradım bir türlü :(

    YanıtlaSil
  5. İki kere okumaya yeltenip ikisinde de yarım bırakmıştım. Bir türlü doğru zamanı bulamadım bu kitap için ama alıntıları gerçekten etkileyici :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER