20 Kasım 2020 Cuma

Kaktüslerde Oluşan Bitler

 


Dün öğlen vakitlerinde bitkilerimle ilgilenirken tavşan kulağı kaktüsümün üzerinde beyaz beyaz şeyler gördüm. Uzaktan bakınca üzerindeki beyaz dikenleriyle ayırt edilemeyen beyaz lekelerin çok yakından bakınca herhangi bir canlı olduğunu anladım.

 İnternetten araştırmaya başlayınca acı gerçekle karşılaştım. Kaktüsümün üzerindeki beyaz lekelerin bitkilerde oluşan bitlerin olduğunu öğrendim. Evet, insanlarda, hayvanlarda bit olabileceği gibi bitkilerde de bit olabiliyormuş. Öğrendiğim bu bilgiden sonra kaktüsümde oluşan bitlerden nasıl kurtulacağımı araştırmaya başladım.


Un Biti Görseli

Öncelikle bitki bitlerinin adı unlu bit olarak geçmekte. Bitkilere bulaşmalarının ise birden fazla sebepleri olabiliyor. Ayrıca un biti insanlara da bulaşmıyor. Kaktüslerime bulaşma sebebini henüz bilmesem de onlardan kurtulmanın yollarını araştırınca karşıma kimyasal içerikli bitki ilaçları çıktı. Kimyasal bir şeyi kaktüsüme sürmek istemedim. Bu yüzden doğal bir şeylerin arayışına girdim. Ve karşıma bir karışım çıktı.




Bir kaba temiz su koyduk. 
Ardından içerisine bir miktar  beyaz sirke ilave ettik. Biraz da tarçın ekledik ve karışımı güzelce karıştırdık. Kaktüsü hazırladığımız karışımın içerisine koyduk ve biraz beklettik. Ardından kaktüsü çıkartıp temiz su altında yıkadım. Kaktüsün gövdesi ve kökleri su ile çok fazla temas ettiği için kağıt havluyla güzelce kuruladım. Bir gün kadar balkonda kağıt havlunun üzerinde köklerinin tamamen kuruması için beklettim. Bugün de yeni saksısına yeni bir toprakla tekrar ekimini yaptım. İnşallah bu karışım etkisini olumlu bir şekilde gösterir.





6 yorum:

  1. Unlu bit zor bir canlı. Süs bitkilerinden bahçe bitkilerine, hatta ağaçlara kadar epey geniş bir alanda zarar oluşturuyor. Tehllikeli kimyasallardan kaçınıyoruz, ama doğal yollarla çözmek de pek basit değil. Dilerim işe yarar ve kaktüsün sağlığına kavuşur :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu,
      Kaktüsümün üzerinde gördüğüm un bitleri dışında bir de göremediklerim vardı elbette. Kaktüs dikenli de olunca temizlemesi biraz uğraştırdı. Kimyasallar bitkiye zarar verir diye düşündüm. Bu yüzden de öncelikle doğal şeyler arayışına girdim. Kaktüsü yeni saksısına ve toprağa aldım. Her gün üzerini gözlemliyorum. İnşallah bir daha bulaşmaz. Güzel dileğin için teşekkür ederim, huzurlu ve mutlu pazarlar. ^-^

      Sil
  2. oleeeey aferiin sanaa, büyücülük yapmışsııın :)

    YanıtlaSil
  3. kaktüsler kışın içerde mi duruyo balkonda mııı :) soğuk onlara kötü müüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ben bir kısmını balkonda tutuyorum bir kısmı da dışarıda camın önünde duruyor. Havalar daha da soğuyunca tamamen balkona almayı düşünüyorum. Tabii balkon eğer kapalıysa ara ara ortamı havalandırmak önemli. Kar yağıp havalar iyice soğuyana kadar biraz daha güneş ışığı alsınlar diye bekliyorum. :) Her kaktüs türü farklı. Durum böyle olunca da soğuk kimine kötü gelirken kimini de hiç etkilemiyor.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER