9 Ekim 2020 Cuma

İnci Küpeli Kız

 



''Evet, yaşam bir aldatmaca. Eğer yeteri kadar uzun yaşarsan, hiçbir şeyin şaşırtıcı olmadığını öğreniyorsun.''

''Bana yeniden omzunun üzerinden bak.''


İnci Küpeli Kız, Tracy Chevalier.
Kitabın konusu okurlarını 1660'lı yılların Hollanda'sına götürüyor. O zamanlarda yaşanan bazı sınıf farklılıklarına dikkat çekilirken, on altı yaşında olan Griet isimli bir genç kız ve ailesinin yaşamlarına konuk oluyoruz.

Griet ailesiyle yaşayan, günlük işlerde evde annesine yardımcı olan ve kör olan babasının zaman zaman gözleri olan bir kızdır. Griet'in babası mobilya işleriyle uğraşan biridir. Bir trafik kazası sonucunda babası görme yetisini kaybeder. Bu yüzden Ailenin geçim kaynağını evin büyük çocukları üstlenir. Griet ile birlikte evde iki çocuk daha vardır. Bu üç çocuktan ikisi yani Griet ve ağabeyesi evin büyükleridir. Ağabeyi evden uzakta bir yerde çalışmaktadır ve ailesi ile bağları pek güçlü değildir. Griet ise ailesine yardımcı olabilmek adına zengin bir ailenin evine çocuk bakıcılığı ve temizlik işlerine yardımcı olmak için yatılı gönderilmeye karar verilir.

Griet ailesine katkı sağlamak adına bunu bir sorumluluk olarak düşünür. Yeni günlerini yaşayacağı eve gider. Kendi yuvası ile yeni geldiği bu evin arasında bir sürü fark vardır. Hizmet edeceği yeni evin sahibi Vermeer ünlü bir ressamdır. Çok sık olmasa da yaptığı resimler fazlaca ilgi görür ve beğenilir. Griet, Efendisi Vermeer'in sessiz ve soğuk görünen karakterini ilgi çekici ve merak edici bulur. 

Zamanla Griet ve Vermeer arasında resimler hakkında yakınlaşmalar başlar. Ve bunun sonucunda Vermeer, tarihe adını duyuran İnci Küpeli Kız'ın resmini Griet'e bakarak resmeder.



11 yorum:

  1. İlkay,
    Konusu etkileyici gerçekten de. Filmi de varmış onu da izlemek istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. aa bunu alıp okuyum ben, resim hikayeleri bayılırıım :)

    YanıtlaSil
  3. yaa okumak istedimm :) adını not aldım hemen, teşekkür ederimm <3

    YanıtlaSil
  4. Kitabını okumadım ama filmini izledim ve yaşanan hayatlara bazen üzüldüm bazen kızdım insanlara. Eminim kitabı filmden çok çok daha iyidir. Fotoğraf çok hoş bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Kitabı da güzeldi. Fotoğrafı beğenmene sevindim. ^-^

      Sil
  5. filmi izledim çok hoştu saoool :) kitabı daha güzeldir tabii :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER