18 Ekim 2020 Pazar

Yağmurlu Bir Pazar

 





Sevgili okur,
Bugün gök gürültüsü ve şimşeklerle başladım güne. Birkaç gündür sıcak olan havalardan yağmurun kapıda olduğu belli oluyordu. Öyle ki sağanak yağışlar bugün uğradı şehre. 

Yağmurun çiselediği zamanlarda yağmurluğumu giyip dışarıda gezinmeyi seviyorum. Sabah kahvaltısından sonra öyle de yaptım. Şiddetli yağan yağmur biraz olsun durmuştu. Böyle havalarda hem temiz havayı hem de toprak kokusunu solumak gibisi yok. İnsan tazelenmiş gibi hissediyor.

Güneşli havaları geride bıraktığımızdan dolayı en çok bu durumdan bitkilerim etkilendi. Bildiğin gibi büyük bir sukulentim vardı. Sukulenti büyük saksıda olduğu için camın önünde tutamıyordum. Ben de balkona almıştım. Ancak zamanla sukulentin yaprakları toprağa doğru eğilmeye başladı ve sağlıksız bir görüntüye kavuştu. Çok geçmeden sağlıksız görünen yapraklarından kurtulması için onları koparttım ve toprağa çimlenmesi için bıraktım. Çimlenmekte olan bir sürü sukulentim olmuş oldu. Ve onlar için de minik minik saksılar almalıyım.
 
Sukulentler ve kaktüsler sonbahar kış aylarında kış uykusunda oluyorlarmış. Yani gelişimleri yavaşlıyor ve çok fazla suya ihtiyaç duymuyorlar.

Hafta başı ile birlikte yapmayı istediğim birçok şey var.
Mesela düzenli olarak spor yapmak ve güne daha da erken başlamak. Spor demişken düzenli yürüyüşler yapmak ve yogaya başlamak istediklerimden birkaçı. İnşallah güzel verimli bir hafta olur.
Huzurlu ve mutlu akşamlar!



15 yorum:

  1. Verimli bir gün geçirince insan kendini daha mutlu hissediyor :) Yağmurda yürüyüş en sevdiğiim ♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peubilge,
      Çok haklısın, erken kalkmak da günün verimini belirliyor. ^-^

      Sil
  2. gerçekten acayip soğuk ve yağmurlu bir haftaya giriş yaptık. Umarım verimli bir hafta olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beauty&Life Türkiye,
      Evett, dün gece hep yağmur yağdı mesela. Bugün de hava güneşli ama biraz soğuk. -,-

      Sil
  3. kardeşinle mi dabıyon yoksa spor yogaaa :)

    YanıtlaSil
  4. sukulent yapraktan çoğaldığını daha önce de senden öğrenmiştim sanırım denemiştim ben de ölmek üzere olan bir sukulentim yapraklarını döküyordu hepsini toprağa koymuştum ama işe yaramadı başaramadım ben :) bir gün düzgünce bakmayı başarırım inşallah :) bu arada çiseleyen yağmurda gezmeyi ben de çok severim, bu yaz fazla sıkıcı ve sıcak geçti yağmurlar şimdi rahatlatıcı, kış nasıl olacak bilmiyorum ama baharı dört gözle bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Sukulent yaprakları da sağlam olmalı. Yani içleri dolu dolu besili olacak. İnşallah tarif edebilmişimdir aklımdakini. ^-^ Çünkü böyle olması çoğaltmak istediğimiz sukulenti de etkiler. İnşallah sen de bir gün çoğaltabilirsin. İlk denemelerimde bende başarısız olmuştum.-,-
      Kışı, karın yağmasını dört gözle bekliyorum ben de. Sonra da bahar gelsin çiçekler açsınn. *-*

      Sil
    2. kendi kendine düşen yapraklardan denemiştim içleri canlı gibiydi ama bir dahakine belki de kendim koparıp denerim bir tane :) kopartmaya da kıyamıyorum ki :) çiçek mevsimi en sevdiğim :)

      Sil
  5. Yağmuru her yıldaha da fazla sevdiğimi fark ettim. Kaktüslerle ilgili bilgi için teşekkürler, bilmiyordum, zaten Allaha emanet bakıyorum kendimce :)
    Yoga en sevdiğim ve arada boşladığım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Yağmur benim de sevdiklerimden. *-* Rica ederim.

      Sil
  6. Ahhh ahhh! Kaç kere denedim sukulentleri ama hep öldüler. Seninkilere maşallah.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER