16 Ekim 2020 Cuma

Nasıl Ölünür

 




''Para ölümü zehirlerse, ölümden bir tek öfke çıkar. Tabutların üzerinde insanlar dövüşür.''


''Sıraları gelince onlar da gelip bu serin gölgede uyuyacaklardı.''


''Geriye kalan ve onları bağışlamasını isteyen tek şey sevgisiydi.''


Nasıl Ölünür, Emile Zola.
''Ölüm gerçek, ölüm döşeği tabu, cenaze ortak, yas bireysel... Peki ölüm herkesi eşitler mi?'' diye başlıyor kitabın cümleleri.

Kitabı okurken dört farklı hikayeye konuk oluyor okur. Bu hikayeler yazar tarafından okuru yormadan kısa ve öz olacak şekilde kaleme alınmış. Dört hikayede dört farklı ölüm var. Bu ölümler daha çok insanların sahip oldukları ekonomik ve toplumsal koşullara göre değişiyor.

İlk hikayede çok zengin bir ailedeki ölümü ve ölüme olan tepkileri okuyoruz. Hikayelerde sona yaklaşırken son hikayede ise oldukça yoksul bir ailedeki ölüme ve o ailenin ölüme olan yaklaşımlarını okuyoruz.

Hikayelerde aristokrat, burjuva, esnaf, köylü ve işçi ailelerinin ölümlerini görüyoruz. Ölüme olan bakış açılarını da yansıtan bu kitap, toplumsal ve ekonomik farklılıkların farklı yaşam koşullarındaki insanları nasıl etkilediğine tanıklık ediyoruz.







12 yorum:

  1. iyi kitaba benziyoo. zola başka kitaplarını okudumdu bunu duymadıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Başka kitabını okumadım henüz ama Germinal isimli kitabı da var. Onu okumak istiyorum inşallah.

      Sil
    2. germinal okudum çok iyi, filmi de çok iyi :)

      Sil
    3. deeptone,
      önce kitabını okurum sonra filmine bakarım inşallah. ^-^

      Sil
  2. Emile Zola okumadım ama alıntılar iyimiş..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi,
      Benim de okuduğum ilk kitabı oluyor. Alıntılar güzel.

      Sil
  3. ilk kez duydum ve epey ilgi çekici buldumm. hemen ekran fotoğrafı alıyorum, listeme ekliyorum. teşekkürlerr :) <3

    YanıtlaSil
  4. İlkay,
    Konu, hikayelerle çok iyi yansıtılmıştı. Sen de beğenirsin inşallah.^-^

    YanıtlaSil
  5. Emile Zola okumak istediğim yazarlardan biri. Bu kitabı da ilgi çekici gerçekten. Sadece ismiyle bile :)

    YanıtlaSil
  6. Okunacaklar listeme ekledim konu ilgi çekici geldi, sen de pek güzel anlatmışsın :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER