30 Mart 2019 Cumartesi

LÜZUMSUZ ADAM








Lüzumsuz Adam, Sait Faik Abasıyanık.

Kısa kısa öykülerden oluşan keyifli bir kitap. Kitabın henüz ilk sayları okuyucuyu İstanbul'un eski sokaklarına alıp götürüyor. Daha çok insan tasvirlerine ve karakter tahlillerine öykülerde yer verilmiş.

Öyküler insanı sıkmıyor. İçine çekiyor. Yazarın insanları gözlemlemesi ile oluşmuş hikayecikler. Sade, basit yaşamdan izler barındırıyor. İkili ilişkilerdeki sorunlar, insanların duygu ve düşünceleri ağır basıyor.

Sait Faik'in kendine özgü bir kalemi var. Bütün hikayelerinde bunu görmek mümkün. Öyküleri insanın duygu ve düşüncelerinin içine işliyor. Hikayelerde geçen kahramanların isimleri akılda kalıcı oluyor. Bu da yazarın iyi tasvir edişinden kaynaklanıyor.

108 sayfalık kısa öykülerden oluşan bir kitap.



9 yorum:

  1. Sait Faik'in kalemini her zaman sevmişimdir, teyzemde görmüştüm bu kitabı ancak elimdekilerden mütevellit okuma fırsatım olmamıştı. Bitir bitirmez isteyeceğim kendisinden :)

    YanıtlaSil
  2. sait faik çok çok severim. hep evine gidiyom yaa :) bu kitabını bilmiyom ya da bu baskısını bilmiyom :)

    YanıtlaSil
  3. Sait Faik candır. Bir ara bu kitabını alayım canım :)

    YanıtlaSil
  4. Konusuz öykü tabirini bu kitabı okuduktan sonra öğrenmiştim. Okurken bana garip gelmişti ama bitirdiğimde iyi ki okumuşum demiştim.

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER