4 Mart 2019 Pazartesi

SAMSUN SAAT KULESİ ve BÜYÜK CAMİİ






Güneşli bir günden merhaba sevgili okur! 😊
Samsun'u gezip görmeye devam ediyorum. Ama öncelikle söylemeliyim ki burada ulaşım konusu biraz zor ve masraflı. 

Samsun'un İlkadım ilçesinde yer alan Saat Kulesinin geçmişi epey eskiye dayanıyor. 

Saat Kulesinin orjinali ilk olarak 2. Abdülhamit tarafından tahta çıkışının yirmi beşinci yılı olması sebebiyle Fransız bir mimara yaptırılıyor. Ardından Saat Kulesi birçok farklı sebeplerden dolayı restore ediliyor.

Ve en son olarak 2001 yılında Samsun Belediyesi tarafından Saat Kulesinin orjinaline yakın bir saat kulesi tasarlanarak meydandaki yerini alıyor.


Buradan sonra yine İlkadım ilçesinde yer alan Büyük Camii'ye gidiyoruz.



Samsun'un merkezinde yer alan camiinin de tarihi çook eskiye dayanıyor. 1884 yılında Batumlu Hacı Ali tarafından yaptırılıyor. Daha sonra Sultan Abdülaziz'in annesi Pertevniyal Valide Sultan tarafından onarılıyor. 

Camiinin özelliği, kare şeklinde yapılmış olması. Dış malzemelerinde ise kesme taşlar kullanılmış. Camiinin içerisinden kareler.






Ve daha çok gezelim daha çok öğrenelim.🙈
Bir sonraki gezi yazısında görüşmek dileğiyle!

8 yorum:

  1. Sizinle Samsun'u tekrar geziyorum,özlemim sayenizde biraz yatışıyor.Emeğinize sağlık teşekkür ederim.Sevgiyle😊

    YanıtlaSil
  2. 10 nisada nasip olursa bende samsuna gideceğimm :))

    YanıtlaSil
  3. Samsun'u bende görmek istiyorum. İnşallah bir gün gidebilirim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çarşamba ilçesini pek tavsiye etmiyorum ama Samsun iyi.

      Sil
  4. ay bak gezmek işte sana iyi geliiiiir biliyom been :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER